Mark Huizinga en Hessel Huisman nieuwe aanwinsten voor Buitenpost

Verdediger Mark Huizinga en doelman Hessel Huisman komen het nieuwe seizoen VV Buitenpost versterken. Huizinga komt over van Drachtster Boys en Huisman stond onder de lat bij BCV 2. Ze hebben veel zin om voor de Blauwkes te gaan spelen. “Buitenpost is een mooie club”, zeggen de twee.

Goed gevoel
De 26-jarige Mark Huizinga gaat voor het eerst bij een club buiten Drachten spelen. De overstap was dan ook een weloverwogen besluit. “Ik speel sinds de jeugd bij Drachtster Boys. Het is goed om eens elders te kijken. Buitenpost speelt in de hoofdklasse en het is een echt team. Daar heb ik een goed gevoel bij”, zegt Huizinga, die in het dagelijks leven intercedent bij Tempo-Team is. De centrale verdediger heeft een groot voetballend vermogen en een goed inzicht. “Verder kan ik met zowel links als rechts een pass versturen.” Hij hoopt zich snel in de basis te spelen. “De concurrentie is groot, maar die maakt je alleen maar sterker.”

Op de fiets
Hessel Huisman (19) is student bedrijfseconomie aan NHL Stenden Hogeschool. Sinds twee jaar woont hij in Buitenpost. Bij BCV, waar hij onderdeel uit maakte van de eerste selectie en veelal bij het tweede team keepte, was hij bezig aan zijn zesde seizoen. “Door de fusie met Bergum zijn er nu twee goede keepers. Buitenpost zocht nog een reservekeeper en zo ben ik hier, ook via trainer Jasper Bouma, terechtgekomen. Ik kan nu mooi op de fiets naar het voetbalveld.” In wisselwerking met Richard Zwaagstra, die ook reservekeeper is, zal hij op de bank bij het eerste elftal zitten. Huisman noemt zichzelf een meevoetballende keeper. “Ik heb mijn lengte mee, ik ben 1,97 meter.”

Prachtige groep
De twee aanwinsten vervangen de vertrekkende spelers Pieter Henstra (Kollum) en Marvin Heidstra (Zwaagwesteinde). De nieuwe Buitenpost-trainer Jasper Bouma is verheugd met de komst van Huizinga en Huisman. “Mark is technisch vaardig en heeft een goede trap. Hessel is een talentvolle jonge keeper. Ik ben blij met de keuze van deze twee om naar Buitenpost te gaan. We hebben zo een prachtige groep”, aldus Bouma, die nu nog druk is met BCV in de nacompetitie.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024