Mixtoernooi wederom groot succes

Op vrijdag 4 januari vond het traditionele Kerstmix Zaalvoetbaltoernooi van VV Buitenpost weer plaats in sporthal “de Houtmoune” in Buitenpost. De organisatie was dit jaar in handen van Jasper Spoelstra en Femke Jongsma. Deze beide jeugdleden werden ondersteund door een zeer enthousiaste, veelal jonge, groep vrijwilligers. Met ruim 160 deelnemers op de teller, werd deze sportieve traditie ook dit jaar weer een groot succes.

Op de vroege ochtend mochten om 08:15 onze jongste leden (JO7, JO8-2, JO8-3) het spits afbijten. De toppers van PSV gingen er met het kampioenschap vandoor. Al snel hierna volgenden de ploegen JO8-1 en JO9. De winnaar van deze competitie is AZ geworden. De ochtend hebben we afgesloten met de JO10, JO11 & MO11. Een fantastische opkomst in deze leeftijdscategorie zorgde ervoor, dat er een grote competitie kon worden gespeeld. Twee teams deden de laatste ronde nog mee voor het kampioenschap en mochten het in de laatste wedstrijd uitvechten. Er werd een spannende wedstrijd tussen Sevilla (o.l.v. Chris Spoelstra) en Real Madrid (o.l.v. Hans Beute) gespeeld, met Sevilla als terechte winnaar en tevens kampioen in deze leeftijdscategorie.

‘s Middags kwam de oudere jeugd in actie. Om 13:00 trapten de JO13 & MO13 af. Vooral bij de mo13 was er een grote opkomst en ook hier zijn sportieve wedstrijden gespeeld. De uiteindelijke winnaar in deze competitie is Feyenoord geworden. Gelijk hierna traden de JO15 teams op. In deze competitie was het Real Madrid die de titel mee naar huis nam. De JO17 & JO19 mochten het toernooi afsluiten. Er werden leuke wedstrijden gespeeld en het bleef ook tot de laatste wedstrijd spannend wie de winnaar van de competitie zou worden, maar uiteindelijk ging Twente er met de prijs vandoor en was hierbij de laatste wedstrijd van het toernooi gespeeld. Al met al kijken we terug op een geslaagde dag.

Femke en Jasper