Nieuw technisch trio voor Buitenpost JO19-1

Halbe Elsenga zal vanaf seizoen 2023/2024 de eindverantwoordelijke zijn voor JO19-1 van VV Buitenpost. De 24-jarige krijgt daarbij technische ondersteuning van Ronald Ploegsma en Geert de Jong. De Technische Commissie van Buitenpost is blij erin geslaagd te zijn de vacature voor trainer/coach JO19-1 voor het nieuwe voetbalseizoen in te vullen en daarbij een bekende Blauwke te hebben gestrikt.

Op dit moment is Halbe Elsenga actief als trainer/coach bij JO17-1 en maakt hij deel uit van de eerste selectie. “Het voordeel is dat ik bijna alle spelers goed ken. Ik weet dat er veel voetbalkwaliteit aanwezig is in dit team”, aldus een glunderende jeugdtrainer. Halbe hoopt binnenkort de opleiding UEFA C Youth met succes af te sluiten. “Wij hebben alle vertrouwen in Halbe”, zegt Ronald Ploegsma. “Maar ook Halbe zal zo nu en dan wat raad nodig hebben van ons als ervaren voetbalkenners, ondanks het feit dat hij zijn diploma op zak heeft” knipoogt Geert de Jong. Halbe volgt Sander Broekema op die na twee seizoenen teruggaat naar SV Marum waar hij trainer/coach wordt van het tweede elftal.

Op de foto v.l.n.r. Ronald Ploegsma, Halbe Elsenga en Geert de Jong.

• Wedstrijd: Buitenpost - Quick '20
  • Datum: 23-03-2024