Nieuwjaarsreceptie, nieuwe trainer en nieuwe assistent trainer

Buitenpost heeft nieuws. Ook tijdens de feestdagen terwijl iedereen geniet van de vakantie, de winterstop en (familie)feestjes. We hebben nieuws over de nieuwjaarsreceptie, de nieuwe trainer voor het tweede en de nieuwe assistent-trainer voor de eerste selectie. Over de nieuwjaarsreceptie kunnen we kort zijn. Die is op vrijdag 4 januari vanaf 19.00 uur in de kantine op sportpark De Swadde. Iedereen die vrijwilliger, trainer, bestuurslid of lid is mag komen. Maar ook sponsoren, ouders van leden, noem maar op. We zien je graag op 4 januari om 19.00 uur!

Wietse van der Veen assistent-trainer eerste selectie
Wietse van der Veen wordt volgend seizoen de assistent-trainer van het eerste elftal. Van der Veen gaat de onlangs aangetrokken trainer Jasper Bouma uit Burgum assisteren. Wietse van der Veen heeft jarenlange ervaring als trainer bij regionale clubs als ASC, RWF, WTOC, Anjum, Broekster Boys, Opende en Ropta Boys. Daarnaast is hij actief als docent voor de KNVB en voor voetbalschool Veerkr88. De laatste jaren is Van der Veen verantwoordelijk voor de jeugdopleiding bij VV Buitenpost. ‘Ik heb ontzettend veel zin om aan de slag te gaan als assistent van Jasper’, zegt Wietse van der Veen. ‘Het eerste elftal speelt op hoog niveau en bovendien is werken voor deze club geweldig!’ Het bestuur ziet in Van der Veen een goede opvolger van Dorjan Berisha, die na het eerste seizoen in de hoofdklasse afscheid neemt als assistent. ‘Met Jasper als jonge en ambitieuze trainer en Wietse als ervaren trainer, gaan wij vol vertrouwen voor een tweede seizoen in de hoofdklasse’, aldus bestuurslid technische zaken Jan Douma. ‘Dat durf ik, gezien de resultaten van het huidige team tot de winterstop, wel te stellen.’ Wietse van der Veen zal zijn taak als assistent-trainer combineren met zijn werkzaamheden als hoofd jeugdopleiding bij Buitenpost.

Johannes Veenema nieuwe trainer VV Buitenpost 2
Johannes Veenema is met ingang van volgend seizoen de nieuwe trainer van het tweede elftal van VV Buitenpost. De 33-jarige Veenema uit Frieschepalen is momenteel trainer van het tweede elftal van Grootegast. De gediplomeerde trainer (TC II) heeft naar eigen zeggen voor Buitenpost gekozen omdat de club voetbal ademt. ‘In gesprekken werd al snel duidelijk dat het profiel wat de spelersgroep zoekt bij mij past’, aldus Veenema. ‘Voeg daarbij het beleid wat Buitenpost heeft uitgestippeld op het gebied van de jeugdopleiding en je hebt een mooie match.’ Volgens Johannes Veenema zijn de ambities bij VV Buitenpost glashelder. ‘Meedoen bovenin en zorgen dat er een goed tweede elftal staat als kweekvijver voor de hoofdmacht. Ik heb er ontzettend veel zin in.’ Met de komst van Veenema neemt Buitenpost afscheid van Robert Kleefstra uit De Westereen. Kleefstra trainde twee seizoenen het tweede elftal van de Blauwkes.