Nieuws van het jeugdbestuur

Beste voetballiefhebbers,

We hebben in juni een geweldig seizoen met meerdere kampioenen afgesloten met een gezellige familiedag.

100 vrijwilligers
In de periode na de indeling voor het nieuwe seizoen is het jeugdbestuur weer op zoek gegaan naar leiders en trainers voor onze teams. Bijna 100 vrijwilligers hebben toegezegd onze jeugd te willen begeleiden. Wij zijn nog op zoek naar enkele trainers en leiders. Alvast dank voor jullie bijdrage aan het plezier van onze jeugdleden.

Afgetreden
De samenstelling van het jeugdbestuur is aan het eind van het vorige seizoen veranderd en de taken en portefeuilles zijn herverdeeld. Peter Hoekstra (coördinator E-teams) en Marten de Boer (coördinator D-teams en voorzitter) zijn na 5 jaar afgetreden en René Rispens is het jeugdbestuur komen versterken. De afgelopen 5 jaar hebben we onze accommodatie enorm verbeterd, maar is ook het aantal jeugdleden met 25% gegroeid, is het team van scheidsrechters opgeleid, gegroeid en van mooie tenues voorzien, is het jeugdbeleid uitgewerkt en is de jeugdopleiding opgezet. Kortom we zijn op vele punten gegroeid, maar we moeten met z’n allen de schouders er onder zetten om onze mooie vereniging en met name de jeugdafdeling verder te ontwikkelen.

Kwaliteit
Met de komst van hoofd jeugdopleiding (Wietse van der Veen) streven we er naar de kwaliteit van onze jeugdopleiding nog verder te optimaliseren met als doelen om alle jeugdleden maximaal te begeleiden en te ontwikkelen, de selectieteams minimaal op hoofdklasseniveau uit te laten komen en ons eerste elftal met eigen jeugdleden te kunnen aanvullen. Hier hebben we de hulp van vele vrijwilligers voor nodig.

Van start
De zomervakantie is bijna voorbij en het nieuwe seizoen gaat weer van start. We starten dit seizoen weer met meer jeugdteams dan de afgelopen jaren (23 jongens en 4 meidenteams). Wij hopen op een sportief en succesvol seizoen en wensen als jeugdbestuur iedereen veel plezier toe.

Jeugdbestuur seizoen 2016/2017
Jan Douma (voorzitter en coördinator trainers en A-teams)
Jitske Kuiper (coördinator meidenteams, secretaris en wedstrijdsecretariaat)
Joop de Haan (coördinator scheidsrechters)