Ook VV Buitenpost zegt nee tegen racisme

Ook VV Buitenpost zegt nee tegen racisme en maakt een statement. Daarom zullen vandaag op De Swadde de teams vanaf Onder 15 in de eerste minuut, direct na het eerste fluitsignaal, een minuut stilstaan en niet voetballen. De eerste helft zal daarna een minuut langer duren.

Den Bosch
Naar aanleiding van de gebeurtenissen rondom de wedstrijd FC Den Bosch – Excelsior maken naast de clubs uit de Eredivisie en Eerste Divisie ook alle clubs uit de Tweede, Derde Divisie en de Hoofdklasse een statement tegen racisme. Racisme hoort niet in de maatschappij en dus ook niet in het voetbal. Daarom staan wij op tegen racisme. VV Buitenpost ondersteunt deze actie met alle teams vanaf Onder 15.

Racisme? Dan voetballen we niet!
Vanaf het eerste fluitsignaal bij de aftrap zullen de spelers tot het einde van de eerste minuut het voetbal laten voor wat het is, door de bal te spelen en vervolgens met alle spelers stil te blijven staan. Op hetzelfde moment wordt er door heel Nederland hetzelfde statement gemaakt: Racisme? Dan voetballen we niet!

Echt genoeg
Door een statement te maken in het veld geven we, vanuit het voetbal, een duidelijk signaal dat genoeg écht genoeg is. Daarnaast heeft dit impact op zowel voetballiefhebbers als niet-liefhebbers, omdat het bij alle wedstrijden zichtbaar is en de nodige aandacht gaat krijgen.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024