Rik Weening keert terug bij VV Buitenpost

Spits Rik Weening keert terug op het oude nest. Vanaf volgend seizoen is hij weer te bewonderen in de voorhoede van VV Buitenpost. Op dit moment speelt hij bij ONS Sneek. Rik heeft geen spijt van zijn uitstapje naar de competitiegenoot van de Blauwkes in de Hoofdklasse. “Maar ik ben blij dat ik weer bij Buitenpost ga voetballen. Het is er altijd gezellig”, aldus Rik.

Het reizen tussen zijn woonplaats Groningen en Sneek breekt hem op. “Dat kost veel tijd, dat speelt mee in mijn besluit.” Rik staat nog steeds achter zijn keuze om afgelopen zomer Buitenpost te verruilen voor ONS Sneek. “Het is goed om buiten je eigen club te kijken en met andere jongens te spelen.” De 25-jarige Buitenposter leert voor sportdocent aan de ALO. Hij woont in Groningen samen in een huis met een oud-ploeggenoot. Ook andere spelers van Buitenpost ziet hij regelmatig. “Ik ga vaak op zaterdag met ze op stap in Groningen. Ik heb al veel appjes gekregen dat ze het mooi vinden dat ik terugkom.” Rik heeft vijf seizoenen in het eerste elftal van Buitenpost gespeeld en maakt zich dus op voor het zesde seizoen. “Ik ga voor een basisplaats, maar ik moet mezelf natuurlijk bewijzen.”

Waar de ene spits komt, gaat een andere weg. Erolind Derguti maakt op dit moment geen deel meer uit van de eerste selectie. Hij heeft de voorkeur gegeven om zich te richten op het zaalvoetballen bij de Leekster Eagles.

Foto: Hans Zwamborn