Rubberkorrels op onze kunstgrasvelden

De rubberkorrels op kunstgrasvelden staan ter discussie. Het tv-programma Zembla heeft 5 oktober aandacht besteed aan de mogelijke gezondheidsrisico’s van het gebruik van rubbergranulaat op de velden.

Begrijpelijk
Zeer begrijpelijk krijgen wij verontruste reacties op de nieuwsberichten over dit onderwerp. Daarom hebben de besturen van vv Buitenpost en kv Flamingo’s donderdagavond 6 oktober het gebruik van de kunstgrasvelden op sportpark De Swadde gezamenlijk besproken.

Nauw contact
Afgesproken is dat wij berichtgeving en onderzoeken over het rubbergranulaat nauwlettend in de gaten houden. Ook houden we nauw contact met de gemeente Achtkarspelen, de KNVB en de KNKV en nemen in overleg met de gemeente en de bonden maatregelen als de situatie daarom vraagt.

Om tafel
Volgende week gaan de besturen van vv Buitenpost en kv Flamingo’s opnieuw met elkaar om tafel om de laatste stand van zaken te bespreken.

Besturen vv Buitenpost en kv Flamingo’s

Lees ook de berichten (in pdf) van de KNVB en de gemeente Achtkarspelen die wij hebben ontvangen:
mail-knvb-uitzending-zembla
mail-gemeente-kunstgrasvelden