Spelbegeleiders in het nieuw

Onze spelbegeleiders zijn in het nieuw gestoken. Ze staan sinds kort in een opvallend T-shirt langs de lijn bij de wedstrijden van de jongste jeugd.

Plezier
Op een gemiddelde zaterdag zijn er ongeveer 10 spelbegeleiders op Sportpark De Swadde actief. Zij fluiten bij de duels van alle elftallen van JO7 tot en met JO10. Vanaf de zijlijn laten zij de jeugd voetballen zonder veel in te grijpen. Plezier in het voetballen staat voorop. De spelbegeleiders fluiten alleen maar als er een spelregel niet goed wordt uitgevoerd. Ook kan hij of zij fluiten voor een time-out van een minuut, zodat leiders even met de spelers kunnen praten.

Spelbegeleiders zijn afkomstig van alle seniorenteams die dan thuis spelen. Ook JO19 en JO17-1 leveren spelbegeleiders, net als MO19-1 en MO17-1.

Op de foto: De spelbegeleiders Joost Jesse Visser (links) en Jelmer Vos, spelers van het eerste, tonen de nieuwe T-shirts.