Vacature: Hoofd Jeugdopleiding

In 2020 heeft VV Buitenpost succesvol het Kwaliteit- & Performance programma doorlopen en heeft het de status ‘Lokale Jeugdopleiding’ van de KNVB verkregen. In 2023 is deze status door het binnenhalen van de her-certificering met 3 jaar verlengd.

VV Buitenpost heeft hiermee de basis gelegd voor een kwalitatief hoogwaardige jeugdopleiding. Wij willen voor onze (jeugd)leden, vrijwilligers en ouders een omgeving creëren waarbij spelvreugde, prestaties en teamspirit voorop staan. Om onze missie verder vorm te geven en onze ambities te realiseren zoeken wij met ingang van seizoen 2024-2025 een hoofd Jeugdopleiding.

Doel van de functie

Als hoofd jeugdopleiding ben je verantwoordelijk voor het leiden van de uitvoering van het jeugdbeleidsplan. Hierbij houd je rekening met zowel de belangen van het jeugdvoetbalkader als die van onze vereniging. Belangrijke aspecten hiervan zijn het stimuleren van de ontwikkeling van het jeugdvoetbalkader binnen VV Buitenpost en het verder implementeren en waarborgen van het jeugdbeleidsplan. De nadruk van de rol van hoofd jeugdopleiding ligt op het verbeteren van de algehele kwaliteit van de jeugdopleiding van VV Buitenpost.

In de volgende punten herken jij jezelf:

• Kennis van en affiniteit met het Kwaliteit- en Performance Programma van de KNVB;
  • Een vernieuwende kijk op voetbal en de moed om door te ontwikkelen;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden; in staat om op strategisch, tactisch en operationeel niveau te handelen;
  • Minimaal een UEFA B diploma, Hoofd Opleiding diploma of bereid deze te halen.

De belangrijkste taken:

• Je geeft invulling aan het (technisch) jeugdbeleidsplan van VV Buitenpost;
  • Je bent verantwoordelijk voor het verhogen van de kwaliteit van de trainingen van onze jeugd;
  • Ondersteun je zowel de breedte- als selectieteams bij trainingen en zorgt voor toepassing van de spelprincipes van VV Buitenpost;
  • Bewaak je de ontwikkeling van trainers van de onderbouw t/m bovenbouw en voert voortgangsgesprekken;
  • Adviseer je de TC jeugd omtrent de ontwikkelingen en selectieprocedures;
  • Ben je minimaal 2x per week aanwezig op trainingen en bij wedstrijden van de onderbouw t/m bovenbouw, bij zowel de breedteteams als de selectieteams;
  • Voer je periodiek overleg met de TC jeugd, Technisch jeugdcoördinatoren en alle jeugdtrainers;
  • Leg je periodiek verantwoording af aan het bestuurslid Technische Zaken.

Tijdbesteding

Voor de uitoefening van bovenstaande functie staan +/- 12-16 uren per week á 40 weken. Deze uren worden evenredig verdeeld over de breedteteams en selectieteams.

Wij bieden

Een veelzijdige en uitdagende rol bij een ambitieuze vereniging. Daarnaast voorzien wij in een marktconforme vergoeding en volop ontwikkelingsmogelijkheden.

Heb je vragen? Dan kan je contact opnemen met bestuurslid Jeroen de Jong (06-12857752).

Heb je belangstelling? Stuur dan je CV en een korte motivatie, vóór 10 april 2024, naar: jeugdsecretariaat@vvbuitenpost.nl