Veel nieuwe vrijwilligers bij VV Buitenpost

VV Buitenpost heeft met de aanpak ‘Meer Vrijwilligers in Kortere Tijd’ van Sport Fryslân tientallen nieuwe vrijwilligers aan de club weten te binden. Met een belronde in juni zijn veel vacatures ingevuld. De vereniging blijft echter constant op zoek naar meer vrijwilligers. Zo is er op dit moment behoefte aan nieuwe scheidsrechters. Betrokken leden zijn belangrijk voor VV Buitenpost. De club wil graag dat ieder lid iets bijdraagt. “Vele handen maken licht werk. Daarom proberen we de taken over zoveel mogelijk vrijwilligers te verdelen”, aldus voorzitter Paul Olijve.

Belteam
Afgelopen juni heeft een team van ruim tien personen een groot aantal leden telefonisch benaderd met de vraag om vrijwilligerswerk te doen voor de vereniging. Olijve was blij verrast door de getoonde betrokkenheid van de leden. “Het verbaasde ons in positieve zin hoeveel mensen willen bijdragen aan onze vereniging. Het blijkt dat men wel vrijwilligerswerk wil doen, maar eerst gevraagd moet worden. Ik ben ontzettend trots op de inzet van het belteam, dat maar liefst bijna 50 nieuwe vrijwilligers wist te werven.”

Nieuwe vrijwilligers
Aan de leden is gevraagd waar hun interesses liggen en waar ze goed in zijn. Het doel was voor alle vrijwilligers een passende taak te vinden. Zo zijn er dit seizoen veel nieuwe barmedewerkers en mensen die hun handen uit de mouwen willen steken bij veldwerkzaamheden, zoals het beregenen in de zomer. Ook voor de nieuw opgerichte activiteitencommissie en sponsorcommissie zijn verschillende vrijwilligers gevonden. VV Buitenpost zoekt naast scheidsrechters aan het begin van het seizoen ook altijd naar nieuwe trainers en leiders. Verder zijn er onder andere nog vrijwilligers nodig voor de kaartverkoop en de coördinatie daarvan.

Aanmelden als vrijwilliger
Wil je je ook aanmelden als vrijwilliger? Stuur dan een e-mail met je gegevens, de taak die je zou willen oppakken of waar je goed in bent naar info@vvbuitenpost.nl.