Be Quick D JO13-2 ZA – Buitenpost JO13-1 ZA

D1 gaf zaterdag 27 augustus een prima vervolg aan de goed begonnen bekercompetitie. Het moest het in een uitwedstrijd opnemen tegen Be Quick Dokkum. De thuisploeg had de eerste 10 minuten het beste van het spel en Buitenpost moest verdedigend aan de bak. De verdediging bestaande uit Pieter, Marten, Lars en Karst gesteund door Jesper Daan, Jornt en Hessel stond echter prima en gaf geen uitgespeelde kansen weg. Johan stompte ook nog een paar lastige hoge ballen weg en hield daarmee mooi zijn goal schoon. Na de openingsfase vonden de gasten steeds vaker de weg naar voren en kregen ook kansjes. Uit een aanval over links maakte Gerrit de 0-1 op aangeven van Mark. Vlak daarna verraste Rudmer de Dokkumer verdediging door vroeg te storen en maakte 0-2. Na deze goals vonden onze mannen elkaar steeds makkelijker en zag je de wedstrijd kantelen. Buitenpost liep daardoor voor rust nog uit naar 0-5. Doelpunten van Gerrit (vz Mark), Jesper Daan (vz Karst) en Rudmer.

Na rust kwam Buitenpost goed uit de startblokken met de mooiste aanval van de wedstrijd. Uit een prachtig uitgespeelde aanval, van achteruit opgezet via o.a. Patrick en Raico, belandde de bal bij Rudmer die de wedstrijd definitief besliste (0-6). In het vervolg van de 2e helft probeerden beide ploegen nog wel iets aan de stand te doen, maar het net werd niet meer gevonden. Mooie teamprestatie weer mannen!