Buitenpost – Flevo Boys

Buitenpost verliest van Flevo Boys

Twee ploegen in vorm, een lekker zonnetje en gezellig veel mensen langs de zijlijn; alle ingrediënten voor een heerlijke voetbalmiddag waren aanwezig. Toch zagen onze supporters een wedstrijd die ze zich niet heel lang meer zullen herinneren. Na een gelijkopgaande eerste helft was het Flevo Boys dat de wedstrijd naar zich toetrok en de drie punten veiligstelde. De wedstrijd eindigde in 0-4.

Slap begin
Aan het voorbeeld van pupil van de week Wiebe van der Bij lag het in ieder geval niet. Na een solo over het halve veld, schoot hij de bal hard en hoog in het dak van het doel van Flevo Boys-keeper Volken Huisman. Een uitstekende start van de middag, maar twee minuten later had het al 0-1 kunnen staan voor onze bezoekers uit Emmeloord. Gelukkig voor Buitenpost, stond het vizier nog niet helemaal op scherp bij de tegenstander.

Eerste helft
Toen de eerste aanvalsstorm was overleefd, kon Buitenpost zelf aan voetballen toekomen. Via Robin Huisman de Jong en Jorrit Terpstra kreeg het kansen, maar scoren zat er niet in. Na 25 minuten moest onze centrale verdediger Bernd Douma het veld verlaten, met een op het oog zware knieblessure. Wim de Vries verving hem. Na deze noodgedwongen wissel kregen beide ploegen nog kansen, maar toch stond bij rust de brilstand nog op het bord.

Details
In de 48e minuut werd maar weer eens duidelijk dat het in het voetbal om de kleine dingen draait. Rolf Dijk werd in de diepte gezocht, terwijl er geen enkele verdediger van Flevo Boys op eigen helft te bespeuren was. Als de dieptebal was aangekomen, had dat zonder twijfel een een-op-een kans voor Dijk opgeleverd, maar de bal werd onderschept. Flevo Boys liet het balletje vervolgens snel van voet naar voet gaan, wat resulteerde in de eerste goal. Yander Zandbergen schoot raak, met een geplaatst schot in de hoek, en dat terwijl Buitenpost tien seconden eerder zelf dacht aan een uitbraak.

Flevo Boys sterker
Vier minuten later was daar dan toch een grote kans voor Buitenpost. Na een actie van Jorrit Terpstra over de rechterflank, belandde de bal voor de voeten van Willem de Boer. Zijn schot stuitte op keeper Huisman, die de bal niet klem kon pakken. Dit leverde een grote kans op voor Erolind Derguti, maar zijn rebound trof geen doel. Na deze mogelijkheid greep Flevo Boys het initiatief terug. Het doel van Kevin van der Meulen werd keer op keer onder vuur genomen. Na een paar goede reddingen van diezelfde Kevin was er na een tijdje geen houden meer aan. De 0-2, 0-3 en 0-4 kwamen allemaal tot stand na voorzetten vanaf de zijkant. Invallers Robin Zuidema en Yume Ramos waren beide trefzeker. De 0-4 was een ongelukkige eigen goal van Wim de Vries, die in zijn ijver om de bal bij de aanvaller weg te houden, zijn eigen doelman passeerde.

Onze coach Jasper Bouma was logischerwijs verre van tevreden met het spel van zijn ploeg, dat na de 0-2 naar zijn mening door de ondergrens zakte. “0-4 mag gewoon niet. Dat vind ik zeer onnodig. We gaan weer lekker trainen deze week, en lekker hard werken met z’n allen. Ook houden we het plezier erin en gaan we ons weer richten op de volgende wedstrijd. Want zo is het ook, het is maar een wedstrijd op zich.”

Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen, Halbe Elsenga (78. Joran Olijve), Bernd Douma (28. Wim de Vries), Robin Huisman de Jong (C), Durk de Haan, Jorrit Terpstra (65. David Kazimier), Danny Broersma, Willem de Boer, Rik Weening, Erolind Derguti, Rolf Dijk

Opstelling Flevo Boys: Roelof Strikwerda, Ron Janzen, Yander Zandbergen (Yume Ramos), Aran Nijboer (C), Timon Rorije, Ivar Span (45. Said Hassan), Frits Dantuma, Younes el Ghamarti (56. Robin Zuidema), Tomas Boer, Marc Reussing, Volken Huisman (K)

Scoreverloop: 48. Yander Zandbergen 0-1, 75. Robin Zuidema 0-2, 84. Yume Ramos 0-3, 86. Wim de Vries e.d. 0-4

Foto’s: Orange Pictures