Buitenpost JO13-1 – Drachten JO13-1

D1 speelde 24 september thuis tegen Drachten D1. Het spel van Buitenpost was eerste helft matig. De mannen waren wat slap in de duels en regelmatig een stapje te laat. Gevolg was dat Drachten de eerste helft naar een 0-3 voorsprong kon uitlopen. Pas vlak voor rust deed Buitenpost iets terug. Uit een diepte pass van Jornt maakte Dennis de 1-3.

De tweede helft stond Buitenpost met een betere instelling in het veld. Het voetbal was al wat beter dan in de eerste helft, en er was in ieder geval wat meer strijd en beleving. Veel uitgespeelde kansen leverde het niet op. Wel een vrije trap, die prachtig door Patrick in de kruising werd geschoten (2-3). Helaas lukte het daarna niet meer om nog een punt uit de wedstrijd te slepen.