Buitenpost JO13-1 – Frisia JO13-2

Na twee vrije zaterdagen kon D1 op 3 december eindelijk weer los en wel thuis tegen Frisia. Buitenpost had de eerste helft het beste van het spel. In het eerste kwartier had het al een paar goede kansen maar het vizier stond nog niet op scherp. De verdediging van Buitenpost had de zaak ook goed op orde en gaf de hele wedstrijd geen grote kansen weg. Bij een paar ballen die achter de verdediging vielen kwam Johan goed uit zijn doel om het gevaar op tijd te bezweren. Halverwege de eerste helft was het wel raak, en opende Dennis de score op aangeven van Raico (1-0). Direct daarna zette Buitenpost de gasten goed vast bij een doeltrap van Frisia. Hiermee dwong thuisploeg de verdediging van Frisia tot een foutje waaruit de voorsprong werd verdubbeld (2-0; Dennis). Vlak voor rust liep Buitenpost nog verder uit. Uit een steekpass van Patrick maakte Dennis een zuivere hattrick (3-0).

Na de pauze probeerde Frisia nog wel de wedstrijd om te draaien, maar Buitenpost streed goed voor elke bal, en gaf de Leeuwarders geen kans om terug te komen in de wedstrijd. Zelf had het nog wel wat kansjes op nog een doelpunt, maar het net werd de 2e helft niet meer gevonden.