Buitenpost JO13-1 ZA – Ropta Boys JO13-1 ZA

De laatste wedstrijd in de beker-poule werkte D1 af op donderdagavond thuis tegen Ropta Boys. Buitenpost opende sterk met twee grote kansen, maar daaruit werd niet gescoord. Ropta Boys herstelde zich goed en beide ploegen hielden elkaar in het vervolg van de eerste helft aardig in evenwicht. De thuisploeg had moeite om uitgespeelde kansen te creƫren. Er werd wat te veel met de bal gelopen en te weinig de combinatie gezocht. Halverwege de eerste helft had Ropta Boys nog de grootste kansen op een doelpunt. Twee keer brak de spits van de gasten door de Buitenposter verdediging en ging alleen op de goal af. Maar Johan hield met twee belangrijke reddingen zijn doel schoon. Ruststand 0-0.

Tweede helft was Buitenpost duidelijk de betere ploeg. Er werd weer vlot overgespeeld en mooie aanvallen opgezet. Maar het bleek nog flink lastig om het veldoverwicht in doelpunten uit te drukken. Uiteindelijk brak Patrick de ban met een fraai afstandsschot (1-0). Daarna voetbalde Buitenpost de wedstrijd rustig uit zonder verder zelf nog in de problemen te komen.