Buitenpost JO13-1 ZA – S.C. Stiens JO13-1 ZA

D1 beleefde woensdag 24 augustus zijn seizoensopening met de eerste bekerwedstrijd tegen Stiens D1. Omdat de ene helft van het team al 2 week in training was terwijl de andere helft net uit de vakantie kwam rollen, was het wel spannend hoe zo’n eerste wedstrijd zou uitvallen. Bartele stond vandaag voor ons in het doel (bedankt Bartele!), omdat de eigen doelman nog met vakantie was. Ondanks dat de mannen een verschillende voorbereiding hadden gehad, speelde Buitenpost een prima wedstrijd. Er werd heel aardig gecombineerd en daar ontstonden de eerste helft de nodige kansen uit, die ook regelmatig verzilverd werden. Zo liep Buitenpost in de eerste helft uit naar een 5-0 voorsprong. Verdedigend liep het ook prima. De defensie van Buitenpost pakte Stiens al vroeg op de middellijn aan, en kwam telkens goed voor de man als de gasten de bal op de aanvallers probeerden in te spelen. Op de eerst 10 minuten na had Stiens daardoor moeite om van de eigen helft af te komen. Bartele had het daardoor niet heel druk, maar stond er als het moest en voetbalde ook goed mee.

Na de rust begon Buitenpost goed door meteen de 6-0 aan te tekenen. Met iets meer rust en overzicht had de score nog wel verder kunnen oplopen, maar de warmte en vermoeidheid begonnen vermoedelijk ook zijn tol te eisen. Verdedigend kwam de thuisploeg ook de tweede helft niet meer in de problemen en zo werd het seizoen gestart met een mooie 6-0 overwinning. Doelpunten: Dennis (voorzet Patrick), Lars (vz Patrick), Rudmer (vz Dennis), Patrick 2x (vz Gerrit, Hessel), Mark (vz Gerrit).