Buitenpost JO13-1 – Zwaagwesteinde JO13-1

D1 moest vandaag aantreden tegen Zwaagwesteinde. De eerste minuten begon de thuisploeg nog wel goed, maar al snel werd het door Zwaagwesteinde terug gedrongen op eigen helft. De gasten kregen ook goede kansen, maar door reddingen van Johan bleef de schade de eerste helft beperkt tot 0-1.

Begin tweede helft probeerde Buitenpost zich wel terug te knokken in de wedstrijd maar het getoonde spel bleef te slap. Vervolgens benutte Zwaagwesteinde hun eerstvolgende kans (0-2). Even later deed Buitenpost nog wel wat terug, doordat Jesper Daan bij de 2e paal een vrije trap van Patrick binnen kopte (1-2). Maar dit deed de wedstijd niet meer kantelen. De gasten waren gevaarlijker in de tegenaanval en liepen eind tweede helft uit naar 1-4.