Buitenpost – MASV

Buitenpost baalt van gelijkspel tegen MASV

Het is Buitenpost opnieuw niet gelukt drie punten op De Swadde te pakken. De vijfde thuiswedstrijd eindigde onbeslist. Tegen MASV uit Arnhem werd het 1-1. Buitenpost speelde een slordige eerste helft waarin het achter kwam. In het tweede bedrijf kregen de Blauwkes de nodige kansen, maar wist alleen Sam Wormmeester het net te vinden. “We willen niet kampioen gelijke spelen worden. Wij zijn niet blij met een punt”, aldus trainer Kevin Waalderbos.

Kian Visser stond net als in de gewonnen bekerwedstrijd van vorige week wederom in de basis. De spits kreeg meteen twee grote kansen. In de tweede minuut nam hij de bal net niet goed mee waardoor de Arnhemse keeper op het laatste moment kon ingrijpen. Even later maaide Edwin Schaafsma uit een corner over de bal heen waarna die voor de voeten van Visser kwam. Hij mikte vervolgens net naast het doel. Direct daarop reageerde de Buitenposter verdediging niet alert, waardoor de rappe spits Donovan van Hesse in de counter vrije doortocht kreeg. Waar doelman Kevin van der Meulen rekende op een schot in de lange hoek, krulde Van Hesse de bal in de korte hoek binnen. Na deze treffer zakte de Midden Arnhemse Sport Vereniging verder terug en ging het nog compacter verdedigen. Buitenpost was zoekende en speelde slordig. Visser probeerde het nog via een vrije trap, maar die ging net naast. Aan de andere kant haalde Van der Meulen een bal uit de kruising na ook een vrije trap. Een afstandsschot van Bas Verbree werd door de keeper weggebokst, maar er was geen Buitenposter in de buurt voor de rebound.

Prima invalbeurt

In de tweede helft kwam Sam Wormmeester in het veld voor Bernd Douma. Buitenpost zette meer druk en de mee opgekomen Ron Janzen schoot van afstand. De goed keepende Stefan de Wolf liet zich niet passeren. Daarna schrok iedereen op De Swadde. Uit een voorzet van Youri Sletering probeerde Visser te koppen. Hij werd echter ondersteboven gekegeld door De Wolf en bleef enige tijd roerloos liggen. Gelukkig kon de spits na oplapwerk van fysio Allert Pol weer verder. De Blauwkes zetten de tegenstander tegen de muur en de prima ingevallen Wormmeester wist al snel uit een goede aanval de gelijkmaker binnen te tikken. Buitenpost creëerde vervolgens nog een paar mogelijkheden, maar MASV hield stand. Een kwartier voor tijd wees scheidsrechter Semih Kiremit gedecideerd naar de stip na hands van een speler van MASV. Even later herriep hij zijn beslissing na overleg met zijn assistent langs de lijn. Buitenpost nam meer risico waardoor het achterin open kwam te liggen. Van der Meulen moest met een knappe redding een achterstand voorkomen. De Arnhemse keeper hield de bal ook goed tegen na een gevaarlijk afstandsschot van Willem de Boer. In blessuretijd kreeg Visser nog een kans. Hij mikte net een paar centimeter te hoog waardoor de bal rakelings over de lat ging.

Gemor op de tribune

“Er zat meer in dan gelijkspel”, reageerde Waalderbos teleurgesteld. Hij was het niet eens met het gemor op de tribune dat er sneller naar voren moest worden gespeeld. “De bal naar voren pompen heeft geen nut tegen zo’n tegenstander. Je moet geduld bewaren en dat hebben de jongens gedaan. We probeerden er voetballend doorheen te komen, maar de uitvoering was niet goed. Dat ging in de tweede helft beter.” De trainer gaf aan dat het hartstikke lastig is om tegen zo’n verdedigende tegenstander te spelen. “Het is super moeilijk om dan op hun helft het spel te maken. We moeten de kansen afmaken, dat moeten we gewoon beter doen. MASV was blij met een punt en wij niet.” Zaterdag speelt Buitenpost om 15.00 uur een derby in Oostwold tegen Pelikaan S.

Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen, Wim de Vries, Bernd Douma (46. Sam Wormmeester), Ron Janzen, Youri Sletering, Willem de Boer, Edwin Schaafsma, Bas Verbree, David Albert Villalta, Rik Weening (69. Jarno Westerhof), Kian Visser

Scoreverloop: 9. 0-1 Donovan van Hesse, 56. 1-1 Sam Wormmeester
Gele kaart: Wim de Vries (Buitenpost), Stephen van Beek (MASV)

Pupil van de week: Liam van Kammen JO11-2