DHSC – Buitenpost

Veel tegengoals voor Buitenpost in Utrecht

Even leek Buitenpost in Utrecht te gaan stunten tegen het sterke DHSC. Na 17 minuten stond het verrassend 0-2 door goals van Bas Verbree en Rolf Dijk. Maar op Sportpark Wesley Sneijder pakte de thuisploeg daarna het heft in handen. De technisch begaafde spitsen wisten vijf keer het net te vinden. Zo weten de Blauwkes na vijf competitiezeges op rij weer wat verliezen is.

Onder toeziend oog van recordinternational Wesley Sneijder, grote baas bij DHSC, beleefde Buitenpost een droomstart in de Utrechtse volkswijk Ondiep. Na 12 minuten spelen stonden Bas Verbree en Rolf Dijk achter de bal voor een vrije trap na een overtreding op Rik Weening. Verbree nam hem en hij prikte de bal met een stuit op de grond in de rechterhoek: 0-1. Vijf minuten later was er opnieuw een overtreding op Weening net buiten de zestien meter. Dus weer een vrije trap voor Buitenpost op dezelfde plek. Nu was het Dijk die de bal prachtig achter de kansloze keeper in de linkerhoek krulde: 0-2.

Te snel
“Een flitsende start. De afgelopen weken zat alles mee, dus we dachten: ‘wordt het weer zo’n dag?’. Dat werd het niet, want de 1-2 viel te snel”, aldus Buitenpost-trainer Willem Brouwer na afloop. DHSC, die gemakkelijk scoort in de competitie, kwam direct met een antwoord via Ismail Ouaddouh. En twee minuten na de aansluitingstreffer was het al gelijk door een doelpunt van Tevfik Ceyar. Naarmate de eerste helft vorderde, kwam Buitenpost niet meer onder de druk vandaan. 2-2 was de ruststand.

Behendige spitsen
Na de thee bleven de behendige spitsen van DHSC het de doorgaans betrouwbare Buitenposter achterhoede moeilijk maken. Ceyar eiste de hoofdrol op zich met het doorgaan met scoren. Na een uur spelen passeerde hij Kevin van der Meulen met een vrije trap. Drie minuten later strafte hij balverlies achterin af. Met een mooie stift over Van der Meulen bracht hij de stand op 4-2. Buitenpost speelde compacter, maar kwam er aanvallend niet meer uit. In blessuretijd scoorde Ouaddouh zijn tweede van de middag en zette daarmee de vijfde treffer van de Utrechters op het scorebord.

Niet in paniek
“Het was verdedigend niet goed. De afspraken werden niet goed uitgevoerd”, zei een teleurgestelde Brouwer. “Natuurlijk kan zoiets gebeuren tegen een goed voetballende ploeg. We hadden veel moeite met hun aanvallers. Ze waren gewoon beter, klaar. We moeten niet in paniek raken nu we een keer verliezen.” Het ambitieuze DHSC klimt door de zege naar de tweede plek, Buitenpost zakt naar de zevende plaats op de ranglijst. Zaterdag is er een thuiswedstrijd tegen HZVV.

Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen, Wim de Vries (46. Jort van der Meulen), Bernd Douma, Mark Huizinga (65. Joran Olijve), Youri Sletering, David Kazimier (65. Mike Visser), Bas Verbree, Edwin Schaafsma, Rolf Dijk (65. Robin Huisman de Jong), Rik Weening, Sam Wormmeester

Scoreverloop: 12. Bas Verbree 0-1, 17. Rolf Dijk 0-2, 24. Ismail Ouaddouh 1-2, 26. Tevfik Ceyar 2-2, 60. Ceyar 3-2, 63. Ceyar, 90+2 Ouaddouh 5-2

Gele kaart: Baggio Roberto Wallenburg (DHSC), David Kazimier (Buitenpost)

Verslag