Flevo Boys – Buitenpost

Buitenpost heeft weinig in te brengen tegen Flevo Boys

Buitenpost speelde zaterdag een kansloze wedstrijd tegen Flevo Boys. In Emmeloord stonden de Blauwkes al na een kwartier met 2-0 achter tegen de nummer een na laatst. Net voor het eindsignaal werd het ook nog 3-0. Trainer Willem Brouwer ziet het gat naar de nacompetitieplaatsen slinken naar vier punten. “We moeten ons absoluut zorgen maken.”

In Emmeloord was er een basisplek voor Berend Schootstra en verving Jort van der Meulen de geblesseerde Wim de Vries. De start was slecht. Er werd niet goed geanticipeerd op een lange bal door het centrum waardoor Robin Zuidema de eerste goal kon maken. Een dreun voor de blauwhemden. Na zestien minuten spelen verdubbelde Ivar Span van afstand de voorsprong. Flevo Boys voetbalde gemakkelijker dan de gasten. Buitenpost speelde slap, gaf veel ruimte weg en kon alleen maar achter de tegenstander aanrennen.

Boos
Willem Brouwer, die zich in de rust erg boos had gemaakt, probeerde met twee wissels, Robin Huisman de Jong en Josha Ottens, meer druk naar voren te krijgen. Toch lukte het Buitenpost ook niet in de tweede helft om kansen te creëren. Danny Boersma was nog het dichtst bij een doelpoging. Uit een vrije trap kopte hij naast. Na lange afwezigheid waren er invalbeurten voor Rolf Dijk en Jorrit Terpstra. Ook Mike Visser viel in. Zij kwamen echter ook niet in scoringspositie. Flevo Boys hoefde niet meer aan te vallen en loerde op de counter. Uit een van de uitbraken scoorde Timon Rorije in de laatste minuut.

Naar onderen kijken
“Ik kan moeilijk verklaren waarom we zo’n slechte wedstrijd hebben gespeeld. De voorbereiding en de intenties waren goed. De blessures en schorsingen zijn niet de enige redenen waarom het niet ging. De jongens zaten er na afloop dan ook flink doorheen”, aldus Brouwer. Na een goede eerste competitiehelft moet Buitenpost nu naar onderen kijken. Het verschil tussen de huidige plaats elf en de eerste herkansingsplek, plaats dertien, is nog slechts vier punten. Uit de tien wedstrijden in 2023 zijn slechts vijf punten gepakt. “Vooral de laatste twee verliespartijen tegen Olde Veste en Flevo Boys doen heel zeer. Maar we komen weer met een plan voor zaterdag”, houdt Brouwer de moed erin. Dan speelt Buitenpost thuis tegen het Utrechtse DHSC, ook wel De Hele Sneijder Clan genoemd.

Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen; Jort van der Meulen (67. Jorrit Terpstra), Bernd Douma, Danny Boersma, Durk de Haan (46. Josha Ottens); Willem de Boer, Berend Schootstra (67. Mike Visser), David Kazimier (46. Robin Huisman de Jong), Sam Wormmeester, Rik Weening (67. Rolf Dijk), Mark van der Meer.

Scoreverloop: 5. Robin Zuidema 1-0, 16. Ivar Span 2-0, 90. Timon Rorije 3-0
Gele kaart: Aran Nijboer (Flevo Boys), Mark van der Meer (Buitenpost)

Verslag: PL
Foto’s: Orange Pictures