Genemuiden SC – Buitenpost

Buitenpost niet opgewassen tegen Genemuiden

Het inhaalduel SC Genemuiden – VV Buitenpost van dinsdagavond leverde een duidelijke winnaar op. Het werd in Genemuiden 4-0 voor de nieuwe koploper in Hoofdklasse B. De Blauwkes hadden een lastige avond en wisten maar weinig kansen te creëren. Hoewel keeper Kevin van der Meulen vier keer werd gepasseerd, wist hij zijn team van een grotere nederlaag te behoeden.

Genemuiden kwam vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Lars Miedema werd op randje buitenspel weggestuurd en ging na contact met Buitenpost-verdediger Durk de Haan in het zestienmetergebied naar de grond. De toegekende penalty werd feilloos binnengewerkt door Osama Ben Kaddour. Genemuiden wist wel raad met de ruimte die de Blauwkes vervolgens weggaven. Doelman Kevin van der Meulen moest zich een paar keer onderscheiden. Halverwege het eerste bedrijf werd een afgeslagen bal niet goed weggewerkt door de Buitenpost verdediging, waardoor de rebound een prooi was voor Nick Buitink. De 2-0 was ook de ruststand.

Geen eretreffer
De tweede helft begon met Bernd Douma en Wessel van der Galiën voor Mark Huizinga en Wim de Vries. Buitenpost kreeg een kans op de aansluitingstreffer via Aleksandar Randenkovic, die zijn basisdebuut maakte. Zijn poging belandde echter in het zijnet. Al snel lag de bal aan de andere kant er wel in. Buitink counterde naar 3-0. Het vierde doelpunt van Genemuiden viel uit een hoekschop. Arend van de Wetering mocht vrijstaand de bal tegen de touwen koppen. Invaller Joran Olijve had de eretreffer nog op zijn schoen, maar keeper Hidde Streutker redde uitstekend. Ook een vrije kopkans van Danny Boersma leverde geen resultaat op.

Analyse
Buitenpost-trainer Willem Brouwer was kort in zijn analyse. “Genemuiden is gewoon te goed voor ons. We komen te snel achter in de wedstrijd en verdedigden soms te naïef. Op beslissende momenten kwamen de kwaliteiten van Genemuiden duidelijk boven drijven. Dit is niet een ploeg waar wij punten van moeten pakken”, aldus Brouwer. Dat zou zaterdag wel moeten gebeuren. Dan speelt Buitenpost tegen hekkensluiter Noordscheschut op sportpark De Swadde. “Dat wordt geen gemakkelijke wedstrijd tegen een verdedigende ploeg”, waarschuwt Brouwer alvast. Na afloop van het duel treedt zanger Bertus op in de kantine en is er het Rad van Fortuin.

Opstelling Genemuiden: Hidde Streutker, Nick Buitink, Matthias Breman, Ryan van Lente, Arend van de Wetering (73. Hadde Pleijsier), Noureddine Boutzamar (65. Ingmar Lassche), Lars Miedema, Thijs Dekker, Rens van Benthem (65. Sijmon Eenkhoorn), Bart Jan Brouwer, Osama Ben Kaddour (73. Martijn Eenkhoorn).
Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen, Durk de Haan (65. Jorrit Terpstra), Mark Huizinga (46. Bernd Douma), Danny Boersma, Wim de Vries (46. Wessel van der Galiën), Willem de Boer, David Kazimier, Max Huiskamp (65. Joran Olijve), Aleksandar Radenkovic (65. Berend Schootstra), Rob Schokker, Rolf Dijk.

Scoreverloop: 13. Osama Ben Kaddour 1-0 (p.), 25. Nick Buitink 2-0, 59. Buitink 3-0, 72. Arend van de Wetering 4-0
Gele kaart: Bart Jan Brouwer (Genemuiden), Durk de Haan, Wessel van der Galiën (Buitenpost)

Foto’s: Orange Pictures
Verslag: PL