Gorredijk JO13-1 – Buitenpost JO13-1

10 december speelde D1 in en tegen Gorredijk. Buitenpost kende een goede eerste helft. De verdediging stond weer als een huis en legde daarmee de basis voor knap verzorgd voetbal. Prima werk weer Karst, Pieter, Marten, Lars en Jesper Daan! Gorredijk speelde ook goed, en zo hielden beide ploegen elkaar mooi in evenwicht. Er waren voor beide partijen wel wat kansjes over en weer, maar weinig uitgespeelde mogelijkheden. Een mooie aanval via Gerrit en Patrick waaruit Rudmer net voorlangs schoot, was ons belangrijkste wapen feit. Vlak voor rust brak Gorredijk over links door en schoot de 1-0 binnen. Dit was een tegenvaller, maar nog geen man overboord, want gezien het spel moest Buitenpost de schade na de pauze nog wel kunnen repareren.

Daar leek het begin tweede helft echter niet op. Buitenpost probeerde het wel maar het miste wat kracht en venijn om het de thuisploeg achterin echt lastig te maken. Trainer Joran bracht een kwartier voor tijd nog wat verse krachten in (Jornt, Hessel en Raico), om zo hopelijk nog wat te forceren. Dit bleek een goede zet, want Buitenpost kreeg meteen goede kansen. Een afstand schot was voor de keeper van Gorredijk te lastig om goed te verwerken. Mark was er goed bij om de rebound af te ronden maar werd hierbij gevloerd: penalty. Dennis bleef kalm en benutte deze buitenkans (1-1). De gasten roken nu hun kansen. De bal werd uit een corner voor de goal geslingerd en Raico kopte ons naar een 1-2 voorsprong. De wedstrijd was nu goed los en beide ploegen streden voor elke bal en meter. De een om de voorsprong vast te houden de ander om nog terug te keren in de partij. Johan maakte hierbij nog een belangrijke redding op een lastige vrije trap. Uit de tegenaanval besliste Hessel de partij met een fraaie knal in de kruising (1-3).