Grootegast Fc JO13-1 – Buitenpost JO13-1

D1 speelde zaterdag 17 September uit tegen Grootegast D1. Beide ploegen hielden elkaar de eerste helft aardig in evenwicht. Goed vastzetten en vroeg storen door Buitenpost leverde de 0-1 op door Dennis. Even later leidde balverlies op het middenveld van de thuisploeg een counter van Buitenpost in. Mark stuurde de Dennis de diepte in en laatstgenoemde lobde de bal mooi over de keeper (0-2).

Na de rust ging de strijd in eerste instantie nog steeds gelijk op. Grootegast drong in de loop van de tweede helft wel steeds meer aan en werd gevaarlijker. Onze jongens knokten echter allemaal als een team voor elke bal. Grootegast maakte nog wel de aansluitingstreffer (1-2), maar verder kwam de thuisploeg niet. In de laatste 10 minuten sleepte Buitenpost met veel inzet en een paar goede reddingen van Johan de 3 punten over de streep.