HZVV – Buitenpost

Buitenpost verslaat HZVV en is bijna veilig

VV Buitenpost heeft een belangrijke stap gezet naar handhaving in de Hoofdklasse. Op Hemelvaartsdag wonnen de Blauwkes in Hoogeveen verdiend met 3-2 van HZVV. Omdat de concurrenten onderin punten lieten liggen, is het team van trainer Willem Brouwer bijna veilig. “Zaterdag een resultaat halen tegen Eemdijk, dan hebben we het in eigen hand om er direct in te blijven”, aldus Brouwer.

Buitenpost speelde een sterke eerste helft tegen HZVV. De ploeg wist zo’n vijf goede kansen te creëren waaruit twee keer werd gescoord. HZVV, die niet de sterkste elf spelers kon opstellen, kwam in het eerste bedrijf niet verder dan een lucky shot dat op de lat eindigde. De eerste goal van de wedstrijd kwam van het hoofd van Bernd Douma. Hij was attent bij een rebound en kopte mooi binnen. Niet veel later was de 0-2 een feit. David Kazimier schoot na een prachtige actie de bal verassend laag in de korte hoek. Mark van der Meer had op slag van rust na een snelle counter de 0-3 op de schoen, maar deze kans ging verloren.

Een boppeslach
In de tweede helft kon Buitenpost het goede spel niet doortrekken. Dit resulteerde in de aansluitingstreffer van HZVV. Na een heel ongelukkige scrimmage uit een corner scoorde HZVV’er Jorn Ballast de aansluitingstreffer. De Blauwkes toonden veerkracht en vijf minuten later bedroeg de marge weer twee doelpunten. Na een fantastische bal van Berend Schootstra over de verdediging heen bleef Van der Meer ijzig kalm en schoof de bal in de korte hoek. Vijf minuten voor tijd maakten de Hoogeveners uit het niets 2-3 via Noah Ten Brinke zodat het nog even billenknijpen werd voor Buitenpost. Brouwer: “Dan is het in blessuretijd natuurlijk nog wel spannend, maar gelukkig gaven we niks meer weg. Dit was een verdiende overwinning en geeft ons lucht. Een boppeslach.” De selectie vierde de overwinning op Oerrock in Ureterp waar Buitenpost-spits Rolf Dijk in de organisatie zit. Zaterdag speelt Buitenpost de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Eemdijk.

Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen, Wim de Vries, Bernd Douma, Mark Huizinga, Wessel van der Galiën, David Kazimier, Berend Schootstra (76. Aleksandar Radenkovic), Max Huiskamp (65. Durk de Haan), Joran Olijve (65. Rob Schokker), Willem de Boer, Mark van der Meer (76. Jorrit Terpstra)

Scoreverloop: 20. Bernd Douma 0-1, 33. David Kazimier 0-2, 62. Jorn Ballast 1-2, 67. Mark van der Meer 1-3, 85. Noah Ten Brinke 2-3
Gele kaart: Tim Riksman (HZVV), Berend Schootstra (Buitenpost)

Verslag: PL