Oerterp JO13-1d – Buitenpost JO13-1

D1 speelde zaterdag 25 Maart uit tegen Oerterp. De openingsfase was dramatisch, binnen 5 minuten stond Buitenpost al met 2-0 achter. Maar gelukkig gingen de mouwen omhoog en knokte Buitenpost zich terug in de wedstrijd. Dit leverde voor de pauze nog geen doelpunten op, maar Buitenpost deed in deze fase niet meer onder voor de koploper in de competitie.

Het begin van de tweede helft was voor de gasten. Met een afstandsschot van Dennis (2-1) en een vrije trap van Patrick (2-2) trok Buitenpost de stand weer gelijk. Domper was dat Oerterp meteen na de gelijkmaker de 3-2 uit een hoekschop binnen kopte. Even werd gevreesd dat dit de nekslag zou zijn, maar niets was minder waar. Buitenpost richtte zich namelijk nog een keer op. Een voorzet op rechts van Hessel werd door Mark binnen gewerkt (3-3). En even later schoot Dennis ons op voorsprong (3-4). In een zenuwslopende slotfase bleef de keeper, verdediging en middenveld van Buitenpost (goed gewerkt mannen!) sterk overeind en had het voorin kansen om de wedstrijd definitief te beslissen. Doelpunten vielen er echter niet meer, en dus pakte Buitenpost drie verdiende punten.