Vier geslaagden opleiding UEFA C

Vier jeugdtrainers van VV Buitenpost zijn afgelopen voetbalseizoen geslaagd voor hun opleiding UEFA C (Trainer-Coach 3). Ruben Buursema, Rowan van der Heide, Rik Weening en Oene Douwe Koopmans haalden allemaal hun diploma. De vereniging is hier trots op. “Dit is een goede ontwikkeling voor de club en we willen ze van harte feliciteren”, zegt hoofd jeugdopleiding Wietse van der Veen.

Ruben en Rowan
Ruben Buursema volgde de opleiding via het Friesland Collega (CIOS) in Heerenveen. De in Zuidhorn woonachtige Buursema was het afgelopen trainer/coach van JO13-1. Ruben liep stage bij JO17-1 van trainer Marc Lourens en later Jaring Kloetstra. Rowan van der Heide uit Kootstertille volgde hetzelfde traject als Ruben. Hij was het afgelopen seizoen trainer/coach van JO15-2 en liep stage bij JO15-1 onder leiding van Halbe Elsenga. Van der Heide behaalde de opleiding UEFA C met positieve cijfers.

Rik en Oene Douwe
Rik Weening heeft zijn opleiding gevolgd bij de Hanzehogeschool in Groningen. Deze eerste selectiespeler van de Blauwkes liep stage bij Marc Lourens en Jaring Kloetstra. Daarnaast leerde Rik het jeugdtrainersvak bij verschillende JO15-teams. Bij zijn praktijkexamen op vertrouwde voetbalbodem liet Weening een uitstekende indruk achter. De laatste in de rij van geslaagden is Oene Douwe Koopmans. Evenals Rik volgde Oene Douwe de opleiding via de Hanzehogeschool Groningen en liep stage bij verschillende standaardteams. Daarnaast was de in Groningen woonachtige Buitenposter al vrij snel actief bij de JO15-3 en de MO15-1. Oene Douwe wist tijdens het traditionele familiefeest zijn opleiding met positief gevolg af te ronden. Alle vier geslaagden bij VV Buitenpost werden tijdens de opleiding begeleid door Wietse van der Veen. Op de foto’s ontbreekt Oene Douwe Koopmans.

Bloemen voor de geslaagden. V.l.n.r. Wietse van der Veen (hoofd jeugdopleiding), Ruben Buursema, Rowan van der Heide en Rein Spoelstra (jeugdbestuur).

Wietse van der Veen feliciteert Rik Weening (rechts). Foto’s zijn van Hans Zwamborn (Kiepie.nl).