Voetbal is voor iedereen

Discriminatie accepteren wij niet bij VV Buitenpost. Wij zeggen: voetbal is voor iedereen. Iedereen moet zich thuis voelen bij onze vereniging. Daarom hijsen we vanaf nu de regenboogvlag. Deze vlag is een symbool van de homobeweging maar staat ook steeds vaker voor gelijkheid, ongeacht geaardheid, ras, kleur, achtergrond en geloof.

Iedereen wil plezier beleven voor, tijdens en na het voetballen. Maar hoe welkom voelen voetballers met een andere culturele achtergrond, religie, huidskleur of seksuele voorkeur zich binnen het huidige voetbal? Niet geaccepteerd worden betekent gekwetst worden in behoefte aan erkenning, als persoon of als groep. Daarom zegt VV Buitenpost: ons voetbal is voor iedereen. Samen zetten we racisme en discriminatie buitenspel!