Voorbeschouwing Buitenpost – Ajax

Onze hoofdmacht kan zich opmaken voor een mooi affiche. Zaterdagmiddag komen de Ajax amateurs op bezoek op Sportpark De Swadde.

De amateurtak van Ajax Amsterdam is 1 van de 3 ploegen uit onze hoofdstad in de 4e Divisie B; de Ajacieden die hun thuiswedstrijden spelen op sportpark de Toekomst bekleden momenteel de 10e positie op de ranglijst. Daarmee zijn ze de laagstgeklasseerde Amsterdamse ploeg, want WV-HEDW en Swift staan respectievelijk 8e en 6e na 18 speelronden. De Blauwkes staan daar precies tussenin, op een verdienstelijke 7e stek. Door de puntendeling afgelopen weekend in Aalten – het werd 2-2 tegen AZSV –  hebben de mannen van Willem Brouwer hun plekje in de middenmoot van de ranglijst verstevigd.

Revanche
De manschappen van trainer Sander Middelbeek zullen met een redelijk gerust hart naar Buitenpost afreizen. Afgelopen zaterdag werd nummer 2 DHSC namelijk met maar liefst 4-0 naar Utrecht teruggestuurd. Tel de 2-0 overwinning tegen de thuisploeg van eerder dit seizoen daarbij op en je mag met recht spreken van het nodige vertrouwen bij Ajax. Maar Buitenpost is uit op revanche, zegt trainer Brouwer. “In Amsterdam waren we kansloos. We hebben te veel ontzag getoond op De Toekomst. Dus hebben we wat goed te maken. We gaan er thuis een mooi potje van maken.”

Verleden in profvoetbal
De selectie van de Ajax amateurs valt op door spelers met een verleden in het profvoetbal. Onder andere Dico Koppers, Rydell Poepon en de watervlugge Lesley de Sa zullen voor de meeste volgers van onze vaderlandse eredivisie tot de verbeelding moeten spreken. De grootste blikvanger is echter Urby Emanuelson, de 36-jarige voormalig profvoetballer die een prachtige carrière bij o.a. Ajax, AS Roma en AC Milan kende. Ook maakte hij 17 keer zijn opwachting in het Nederlands elftal. Het is echter de vraag of hij zaterdag ook te bewonderen zal zijn op sportpark de Swadde, aangezien hij dit seizoen pas eenmaal in actie kwam voor de bezoekers.

De aftrap is zaterdag om klokslag 14.30 uur. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024