Voorbeschouwing Buitenpost – AZSV

AZSV is de tegenstander in de tweede thuiswedstrijd van het seizoen. Zowel Buitenpost als de bezoekers uit Aalten wisten al te winnen van Berkum, waardoor beide ploegen op drie punten staan na twee wedstrijden.

Vorige week keek Buitenpost tot ver in de tweede helft tegen een 1-0 achterstand aan. Mark Huizinga bracht daar met een schitterende vrije trap verandering in. Waar iedereen een voorzet bij de tweede paal verwachtte, knalde Huizinga de bal in de kruising. Het bleek de opmaat naar een slotoffensief te zijn, want met invallers Rik Weening, Jorrit Terpstra en Joran Olijve bonsde Buitenpost nadrukkelijk op de deur bij de Zwolse defensie. En met succes! In de tweede minuut van de blessuretijd was Rik Weening het goudhaantje. De spits maakte zijn eerste doelpunt sinds zijn rentree bij de Blauwkes.

AZSV
Een week eerder stond Berkum ook al met lege handen. Op bezoek bij AZSV creëerde het genoeg gevaar, maar de thuisploeg sprong beter met de kansen om. Joost Rasing en Chris Verheul waren trefzeker. Rasing was in 2016 nog speler van Jong De Graafschap, Verheul kwam afgelopen zomer over van De Treffers. AZSV bleef steken op drie punten omdat het in de uitwedstrijd tegen de amateurs van Ajax geen vuist kon maken. Op Sportpark De Toekomst waren de Amsterdammers met 2-0 te sterk.

Huisman de Jong
Vorig seizoen won Buitenpost knap met 3-0 van AZSV. Willem de Boer (2x) en Jorn Jongsma waren trefzeker. De zware blessure van Robin Huisman de Jong was een smet op de overwinning. Begin dit seizoen verloor Buitenpost met 0-3 van Swift, maar toen zorgde Huisman de Jong juist voor een lichtpuntje. Hij maakte zijn rentree in de hoofdmacht, elf maanden nadat hij zijn blessure opliep. Toch zal het geen eenvoudige opgave worden voor de ploeg van Willem Brouwer om te winnen van AZSV. De ploeg uit Aalten eindigde vorig seizoen als zesde en behaalde negen punten meer dan Buitenpost.

Forza Blauwkes!