Voorbeschouwing

Het vlaggenschip van VV Buitenpost begint zaterdag aan de eerste van 4 finales in de strijd om direct lijfsbehoud in de 4e divisie D. Momenteel bekleedt Buitenpost de 13e plek op de ranglijst, een positie die aan het eind van de competitie betekent dat er nacompetitie tegen degradatie gespeeld moet worden. Het gat naar de veilige 12e plaats is 2 punten. Er zullen de komende week dus punten gepakt moeten worden door de ploeg van coach Kevin Waalderbos.

Goed seizoen
Zaterdag moet dat gebeuren tegen AZSV uit Aalten. De formatie uit de Gelderse Achterhoek kent een goed seizoen en staan 4 wedstrijden voor het sluiten van de markt op een 4e positie op gepaste afstand van de top 3. Het verschil met nummer 3 Rohda Raalte bedraagt 12 punten.

Herpakken
De 1e selectie van de Blauwkes heeft een vrij Koningsdagweekend gehad om zich te herpakken na de zure nederlaag in de uitwedstrijd bij directe concurrent Heino. In het Overijsselse dorp werd met 2-0 verloren door tegendoelpunten in de 89e en 93e minuut. Het was een wedstrijd waarin de kansen voor Buitenpost waren maar de doelpunten voor Heino. De verslagenheid was na afloop dan ook groot. “Heel frustrerend. Ongelofelijk dat we hier verliezen”, zo sprak de Buitenposter oefenmeester Waalderbos na afloop van het treffen in Heino.

Steun
Er is echter nog niets verloren, de hoofdmacht van VV Buitenpost speelt van de resterende 4 wedstrijden nog 3 maal op het eigen sportpark De Swadde. Met de steun van het trouwe thuispubliek zullen de Blauwkes alles op alles zetten om zaterdag tegen AZSV de eerste stap richting directe handhaving te zetten. Forza Blauwkes!

Wedstrijdbalsponsor is Enitor.

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1