Voorbeschouwing Buitenpost – Be Quick 1887

Zaterdagmiddag staat de seizoenouverture van editie 2023/2024 op het programma. Tegenstander is Be Quick 1887 uit Haren. De Groningers spelen normaal hun wedstrijden op zondag maar door de nieuwe opzet van de KNVB, het weekendvoetbal, is het nu ook mogelijk dat zaterdags- en zondagsverenigingen elkaar treffen in competitieverband.

Wisseling van de wacht
Na 2 seizoenen waarin VV Buitenpost zich wist te handhaven in de 4e Divisie onder leiding van Willem Brouwer, waait er nu een nieuwe wind op sportpark de Swadde. Brouwer heeft het stokje overgegeven aan de in Assen woonachtige Kevin Waalderbos. De oefenmeester zal hierbij geassisteerd worden door Anton van Zwol. Waalderbos was afgelopen seizoen eindverantwoordelijke bij VV Emmen, terwijl Van Zwol de scepter zwaaide bij SC Veenwouden. Ook de selectie van de Blauwkes kent behoorlijk wat nieuwe gezichten. Met David Albert Villalta (vv Zuidhorn), Ron Janzen (Flevo Boys), Noureddine Boutzamar (SC Genemuiden), Jarno Westerhof (vv Opende) zijn er 4 spelers helemaal nieuw bij onze mooie vereniging. Daarnaast sluiten Dennis Zuidema (O19-1) en Harmen Symen Elsenga (ZM2) ook aan bij de 1e selectie. Een heel mooi signaal weer voor onze jeugdopleiding! Tegenover de komst van deze nieuwelingen staat het vertrek van 4 gewaardeerde krachten. Robin Huisman de Jong hangt zijn kicksen aan de wilgen na een imposante carrière, Jorrit Terpstra gaat bij vv Zwaagwesteinde voetballen, Joran Olijve gaat op wereldreis en Mark Huizinga gaat z’n geluk beproeven bij vv Jubbega.

Als 5e geëindigd
De tegenstander van zaterdag, Be Quick 1887, werd afgelopen seizoen 5e in de 4e divisie zondag. Dat leverde de withemden nacompetitie op, waar het in de  1e ronde haar Waterloo vond. Vandaag is het nieuwe ronde, nieuwe kansen waar 2 mooie verenigingen het nieuwe voetbalseizoen in de 4e divisie aftrappen.

Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1