Voorbeschouwing Buitenpost – Berkum

Buitenpost krijgt zaterdag VV Berkum op bezoek. De wedstrijd begint al om 14.00 uur! De ploeg uit Zwolle is geen onbekende voor de Blauwkes. De zwart-witte formatie bezet momenteel een keurige achtste plaats in de hoofdklasse B. Berkum wist tot dusver 18 punten te vergaren uit 11 duels. Dat zijn er maar liefst dertien meer dan Buitenpost. De Blauwkes zullen er dus weer alles aan moeten doen om weer enigszins aansluiting te vinden bij de middenmoot.

Klassenverschil
Dat dit niet gemakkelijk is, bleek vorige week wederom tegen directe concurrent HZVV. De ploeg van trainer Bouma kon aanvallend geen vuist maken tegen de ploeg uit Hoogeveen, daar waar de hoop was om weer eens punten te pakken na het prima bekerduel tegen Blauw Wit. Het geeft aan dat het klassenverschil toch wel degelijk aanwezig is. Willen de Blauwkes punten pakken, dan zal het echt als een hecht collectief moeten fungeren. Scherp verdedigen en de linies compact houden en van daaruit kansen creëren is het devies. Positief is wel dat er steeds meer jongens terug komen van blessures, waardoor Bouma steeds meer opties krijgt om een strijdplan te maken.

Mogelijkheden
VV Berkum was het afgelopen seizoen een ploeg waartegen Buitenpost de punten wist te pakken. Thuis werd het een 0-0 gelijkspel en uit werd het een zwaarbevochten 0-1 overwinning. Het geeft aan dat er wel degelijk mogelijkheden liggen voor de Blauwkes. Geloven in jezelf en keihard knokken voor een resultaat!

Razendsnelle spitsen
De ploeg uit Zwolle speelt ook dit jaar weer voornamelijk vanuit de omschakeling, met de razendsnelle spitsen. Daar zullen de Blauwkes zich op in moeten stellen. Steun de mannen om een resultaat te pakken en we gaan er samen voor!

Karaoke
Na afloop van de wedstrijd is er tot 22.00 uur ’s avonds karaoke in de kantine!