Voorbeschouwing Buitenpost – Berkum

In de jacht op de eerste thuisoverwinning van het seizoen nemen we het zaterdag op tegen VV Berkum. De Zwollenaren behaalden drie punten uit de eerste twee duels, net als wij. Vorig seizoen won Buitenpost twee keer van Berkum.

Afgelopen zaterdag was het groot feest toen Rik Weening in de slotfase het winnende doelpunt maakte tegen DETO. Bij de ploeg uit Vriezenveen zat de aanvoerdersband om de arm van een opvallende speler: Ben Rienstra. De oud-speler van onder meer sc Heerenveen en SC Cambuur heeft meer dan 300 wedstrijden eredivisie-ervaring en is in de zomer bij DETO beland. Ondanks zijn aanwezigheid keerde Buitenpost huiswaarts met de volle buit, waarmee het de vervelende nasmaak van het verlies tegen Be Quick 1887 min of meer wegspoelde.

Mentaliteit
Ook Berkum herpakte zich vorige week met een 4-0 overwinning op streekgenoot Heino. Een week eerder werd er naar eigen zeggen onnodig verloren van Pelikaan S, met 2-1. Dit seizoen lijkt Lars Miedema een van de smaakmakers van Berkum te worden. De 23-jarige broer van Vivianne Miedema scoorde twee keer tegen Heino en ook afgelopen dinsdag vond hij het net in een oefenwedstrijd tegen tweedeklasser WVF (1-4 winst). Op de clubwebsite van Berkum laat de oud-spits van FC Den Bosch weten ons te kennen als een taaie tegenstander. “Buitenpost is een stugge ploeg. Fysiek staan ze er goed op, maar hun mentaliteit speelt ook mee. Ze geven nooit op.”

Net als Berkum speelde Buitenpost afgelopen dinsdagavond een oefenwedstrijd. Op Sportpark De Swadde won de ploeg van Kevin Waalderbos met 2-0 van eersteklasser Velocitas. Aanvallers Rolf Dijk en Rik Weening waren trefzeker. Weening mist de wedstrijd tegen Berkum, omdat hij tegen DETO vlak voor tijd tegen een tweede gele kaart aanliep.

Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1