Voorbeschouwing Buitenpost – Berkum

De Blauwkes treffen zaterdag weer een sterke tegenstander in de hoofdklasse B, namelijk VV Berkum. De equipe van trainer Van der Weij wist vorige week knap gelijk te spelen bij Staphorst. Een teamprestatie van formaat voor de debutant in de hoofdklasse. Het geeft een boost in het zelfvertrouwen van de Blauwhemden.

Kampioenskandidaat
De tegenstander van zaterdag mag als kampioenskandidaat gerekend worden, gezien de tweede plaats van vorig jaar. De witzwarte formatie uit Zwolle is ook dit jaar namelijk weer goed uit de startblokken gekomen, met 4 punten uit 2 wedstrijden. Dat betekent weer een flinke uitdaging voor onze Blauwkes.

Veel creativiteit
Beide tegenstanders weten weinig van elkaar, maar wat uit de samenvattingen van Berkum blijkt dat de ploeg veel creativiteit bezit. Met name voorin heeft de ploeg veel snelheid en kan het daardoor makkelijk kansen creƫren. In het verslag van de Zwollenaren was echter ook te lezen dat de ploeg afgelopen week vele kansen liet liggen om de overwinning binnen te slepen. Zaak voor de Blauwkes om goed bij de les te zijn.

Hechte formatie
Na een verlies en een gelijkspel hoopt heel Buitenpost op een stuntje van onze mannen. Wellicht kunnen we dit samen mogelijk maken, door als een hechte formatie te voetballen en verdedigen. De ploeg weet nu wat het is om op hoofdklasseniveau te moeten meten. Op ons eigen Sportpark De Swadde moet alles mogelijk zijn! Steun onze Blauwkes en op naar de eerste overwinning van het seizoen!

Radio
IJde Prins van RTV NOF is aanwezig bij de wedstrijd en doet er verslag van. Dit is te volgen via de livestream op www.rtvnof.nl. of op de radio 107 of 105.8 fm en ook op Kanaal 30, kabel 96.1 Mhz, ether 105.0 & 107.8 fm.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024