Voorbeschouwing Buitenpost – Blauw Wit ’34

VV Buitenpost speelt dit weekend een cruciaal duel voor de winterstop tegen het ‘Liwwadder’ Blauw Wit ’34. Het is ongekend spannend in de eerste klasse E dit jaar. De verschillen zijn ontzettend klein. Zo zit er tussen de nummer 5, Blauw Wit en de nummer 11, Balk, slechts 3 punten. Na afloop van het duel is er live muziek in de kantine met Joepie van Tuinen.

Winnen in eigen huis
Op dit moment staan de Blauwkes op plaats 6, met 18 punten. Blauw Wit heeft hetzelfde aantal punten, met een iets beter doelsaldo. Daarom wil de equipe van trainer Van der Weij koste wat kost winnen in eigen huis. Op deze manier kan de selectie met opgeheven hoofd de winterstop in.

Lastige opponent
De Leeuwarders zijn echter bezig aan een goede serie. Ze behaalden maar liefst 11 punten uit de laatste 5 wedstrijden. Een lastige opponent dus.

Revanche
Buitenpost speelt de laatste weken wisselend. Het voetbal is vaak goed, maar het laatste stapje wil nog wel eens ontbreken. Toch doet de groep er alles aan om dit stapje te realiseren en dat begint ook zaterdag weer. Maar gemakkelijk zal het zeker niet worden. Dat hebben de Blauwkes in het afgelopen seizoen ook gemerkt, want toen was Blauw Wit tweemaal te sterk. Een mooi moment voor een sportieve revanche!

Help onze mannen dan ook om de eerste competitiehelft goed af te sluiten en schreeuw ze naar de overwinning!

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024