Voorbeschouwing Buitenpost – CSV Apeldoorn

Buitenpost wacht zaterdag een heus zespuntenduel. Natuurlijk hoor je dit vaker in de voetballerij, maar de belangen zijn groot. Het is voor Blauwkes namelijk een uitgelezen kans om stevig in de middenmoot te geraken en directe concurrent CSV Apeldoorn op achterstand te zetten.

Overtuigend
De tegenstander van dit weekend, CSV Apeldoorn, staat nu twee plekjes boven Buitenpost met slechts een puntje meer. Apeldoorn wist de afgelopen wedstrijd met maar liefst 5-0 te winnen van WHC uit Wezep. Dat mag op zijn minst overtuigend genoemd worden. De ploeg spelend in het rood en geel acteert al jaren op hoofdklasseniveau en beschikt dus over de nodige ervaring. Opvallend is dat de ervaren middenvelder Steven van Es op dit moment de meeste doelpunten gemaakt heeft. Het geeft aan waar de kracht van deze ploeg ligt.

Details
Onze Blauwkes verloren daarentegen jammerlijk van het gerenommeerde Sparta Nijkerk. Op basis van het spel zeker terecht, maar de mannen van trainer Van der Weij verzuimden helaas de buitenkansjes in de tweede helft te benutten. Zo kon er zomaar een ‘gestolen’ resultaat meegenomen worden uit Nijkerk. Het geeft aan dat details beslissend zijn in de hoofdklasse.

Drie punten
Met een tomeloze inzet en strijd zijn er altijd dingen mogelijk en laten we nu thuis ook eens drie punten pakken! We hopen er samen met het Blauwkespubliek weer een spektakel van te maken. Het is aan- of (voorlopig) afhaken. Forza Blauwkes! Na afloop is er live muziek van Joepie van Tuinen in de kantine.