Voorbeschouwing Buitenpost – De Dijk

We gaan weer los! Zaterdag 28 augustus komt De Dijk uit Amsterdam op bezoek. Publiek is van harte welkom, maar houd je aan de coronaregels en registreer je bij de ingang.

De voorbeschouwing:

Na bijna 10 maanden lang geen officiële wedstrijden, is Buitenpost zaterdag terug op Sportpark De Swadde met een wedstrijd tegen asv De Dijk uit Amsterdam! Direct een belangrijk duel tegen een concurrent, want de laatste twee afgebroken seizoenen bivakkeerden beide ploegen ergens op de onderste plekken op de ranglijst.

Nieuwe aanwinsten
Eén van de nieuwe aanwinsten van de Blauwkes is Rob Schokker, topscorer aller tijden bij Drachtster Boys. En dat hij makkelijk kan scoren heeft hij in de voorbereiding al laten zien met 4 goals. Ook de nieuwelingen Josha Ottens, Max Huiskamp en de junioren Hans Beute, Jorn Jongsma, Eelze Spinder en Mike Visser lieten een prima indruk achter.

Nieuwe trainers
Buitenpost heeft dit seizoen naast deze nieuwe spelers, ook nieuwe hoofd- en assistent-trainers gekregen: Willem Brouwer, Marcel Hiemstra en Jan Faber. Verder is Tjeerd Douma als teammanager toegevoegd aan de staf.

Vlammen
Brouwer hoopt met deze frisse selectie vandaag vlammend te beginnen in de hoofdklasse en te winnen van De Dijk. 2 jaar gelden, toen Buitenpost voor het eerst (en ook het laatst) in Amsterdam tegen De Dijk speelde, eindigde het duel in een 1-1 gelijkspel. Wat we vanmiddag van de Amsterdammers kunnen verwachten, is lastig in te schatten. Feit is dat ieder jaar de selectie van de club uit de hoofdstad flink wijzigt.

Steun
De Blauwkes maken zich op voor het vierde seizoen op rij in de hoofdklasse. Veel oefenduels gingen de afgelopen weken verloren. Maar vandaag gaat het om het echie. Is het team er klaar voor? Steun onze mannen en schreeuw ze naar de overwinning!