Voorbeschouwing Buitenpost – DETO Twenterand

Voor VV Buitenpost staat er zaterdag weer een belangrijke wedstrijd op het programma. DETO Twenterand komt namelijk op bezoek op Sportpark de Swadde. Vooralsnog gaat het duel gewoon door (om 14.00 uur), als de sneeuw dan weg is tenminste. Als het wordt afgelast is de kantine open vanaf 15.30 uur.

Concurrent
De roodzwarte formatie uit Vriezenveen bezet momenteel een 14e plaats in de hoofdklasse B en staat daarmee in de beruchte gevarenzone. Echter hebben de Veensters nog wel 2 wedstrijden tegoed ten opzichte van de Blauwhemden. Een mooie kans in ieder geval om een concurrent nog verder op achterstand te zetten.

Teamspirit
Daar is vorige week een goede basis voor gelegd tegen VV Berkum. Er werd prachtig resultaat geleverd door in Zwolle met 0-1 te winnen. Er werd geconcentreerd verdedigd en geknokt voor elke meter. Met 10 man in het laatste half uur en een voortreffelijk keepende Van der Meulen werd een overwinning over de streep getrokken. Het geeft aan wat de teamspirit van de Blauwkes kan bewerkstelligen.

Spannend
DETO verloor de laatste 2 wedstrijden voor de winterstop en dat ook nog eens van 2 directe concurrenten. Afgelopen week werd DETO afgelast. De Veensters zullen dus ongetwijfeld anders uit de winterstop willen komen. In Vriezenveen won Buitenpost verdiend met 2-3, maar makkelijk ging dat zeker niet. De wedstrijd was tot het laatste fluitsignaal spannend. De doelpunten kwamen destijds van Olijve en Loonstra (2x).

Zo snel mogelijk
De equipe van trainer Van der Weij wil nu zo snel mogelijk richting de 30 punten en wie weet wat er dan nog meer mogelijk is voor de Blauwhemden. Met zijn allen kunnen we dit bewerkstelligen. Het publiek er achter en 100 procent inzet!
Op naar nog een overwinning op Sportpark de Swadde! Forza Blauwkes!