Voorbeschouwing Buitenpost – DHSC

In de strijd om handhaving in de landelijke 4e divisie B wacht het 1e elftal van VV Buitenpost zaterdag 22 april de volgende wedstrijd. Een mooi, maar uitdagend affiche ligt in het verschiet. De bezoekende ploeg is namelijk DHSC uit de Utrechtse volkswijk Ondiep. DHSC, voluit Dos Holland Stichtse Boys Combinatie, staat op een keurige 5e plaats. In de ontmoeting eerder dit seizoen, op sportpark Wesley Sneijder, kwamen de Blauwkes binnen een kwartier op 0-2 door doelpunten van Rolf Dijk en Bas Verbree, waarna de Utrechtse motor op volle toeren ging draaien en de mannen van Willem Brouwer met een 5-2 nederlaag naar huis werden gestuurd.

Hoog tijd
Door die 5-2 nederlaag in Utrecht kwam er een einde aan een heel mooie reeks van de Blauwkes; de 5 wedstrijden vóór het treffen tegen DHSC had Buitenpost namelijk gewonnen. Momenteel zijn het moeilijker tijden voor het vlaggenschip van VV Buitenpost. Sinds 28 januari jl. is er namelijk al niet meer gewonnen. Toen werd er thuis met 2-0 gewonnen van Berkum. Daarna volgden er 8 competitiewedstrijden waarin er 2 keer gelijk gespeeld werd en maar liefst 6 maal verloren. Dit brengt de Blauwkes op het moment van schrijven met 28 punten op een 11e plaats, 4 punten boven de nacompetitiestreep. Van die 28 punten werden er 23 punten voor de jaarwisseling vergaard en 5 schamele puntjes in 2023. Het is hoog tijd voor een nieuwe overwinning dus!

Als VV Buitenpost afscheid wil nemen van de slechte reeks moet het zaterdagmiddag korte metten maken met het sterke DHSC. De aftrap op sportpark de Swadde is 14.30 uur.