Voorbeschouwing Buitenpost – Drenthina

Buitenpost is weer toe aan een driepunter. De laatste weken stokt de motor van de Blauwkes enigszins en daar willen de mannen van trainer Van der Weij graag wat aan doen. Na een goed gesprek is er de afgelopen week gretig getraind. De selectie wil vooral weer lekker gaan voetballen en het publiek vermaken. Want iedereen in en rond de selectie is het er over eens: er zit meer in!

Rode lantaarndrager
Dat moet dan zaterdag maar eens gebeuren op het eigen sportpark de Swadde. Tegenstander is rode lantaarndrager Drenthina. De ploeg uit Drenthe is zo goed als gedegradeerd en kan daarom vrijuit spelen. Dat maakt zulke wedstrijden nooit makkelijk. De Blauwkes moeten het verschil in kwaliteit nu om gaan zetten door vanaf minuut één te laten zien dat er niks te halen valt op de Swadde. Het plezier en voetballend vermogen moet er vanaf spatten.

Uitslag
De eerste ontmoeting tussen beiden werd met 0-2 beslist in het voordeel van de Blauwkes, dankzij doelpunten van Joran Olijve en Berend Schootstra. Hier had de uitslag hoger moeten uitvallen. Of dat ook dit weekend weer het geval zal zijn? De Blauwkes gaan er alles aan doen.