Voorbeschouwing Buitenpost – Eemdijk

De amateurvoetballiefhebber die puur en alleen aan scorebordjournalistiek doet, zal zeggen dat het vlaggenschip van de VV Buitenpost slecht begonnen is aan de competitie. Gezien de plek op de ranglijst, 15e, één-na-laatste, is daar natuurlijk niks aan gelogen. Toch ligt het wat genuanceerder. De selectie van trainer Willem Brouwer trof in haar eerste 5 competitiewedstrijden 3 teams die op het moment van schrijven in de top-5 van de 4e divisie B staan. Zaterdag komt in competitiewedstrijd nummer 6 de vierde tegenstander uit de top-5 op bezoek op sportpark de Swadde: VV Eemdijk. De bezoekers uit Bunschoten-Spakenburg kennen een prima competitiestart en nemen momenteel de 3e plaats op de ranglijst in.

Trotse nummer 3
Als we kijken naar de resultaten  van onze gasten uit Bunschoten-Spakenburg – scorebordjournalistiek, jawel – valt op dat Eemdijk al haar 4 winstpartijen boekte met een minimaal verschil. Het is overigens niet vreemd dat de trotse nummer 3 van de ranglijst 4 van de 5 wedstrijden won, want vorig seizoen streed de groen-witte brigade uit de provincie Utrecht lang mee om het kampioenschap. In de slotweken haakte Eemdijk af, waarna de nacompetitie ook niet de gewenste promotie naar de 3e divisie opleverde.

Nieuwe kans
VV Buitenpost gaat zaterdag op zoek naar de 1e thuisoverwinning in seizoen 2022/2023. Tijdens de seizoensouverture werd 0-3 verloren van Swift en 2 weken later bleef het tegen AZSV 0-0. Op deze 1e zaterdag van oktober is er een nieuwe kans, al zal het wel een pittig karwei worden tegen Eemdijk. De aftrap op de Swadde is niet op het hoofdveld, maar op ons kunstgrasveld, om 15.00 uur, een half uurtje later dan gebruikelijk. FORZA Blauwkes!