Voorbeschouwing Buitenpost – Flevo Boys

Het vlaggenschip van VV Buitenpost kan terug kijken op een zeer geslaagde maand. In oktober werden alle 5 wedstrijden die gespeeld moesten worden omgezet in winst. Na een lastige competitiestart kwam op 1 oktober Eemdijk naar De Swadde; hier werd met een 1-0 winst de basis gelegd voor een succesvolle voetbalmaand. Hierna werden in competitieverband achtereenvolgens SDV Barneveld, het Amsterdamse WV-HEDW en d’ Olde Veste ’54 aan de zegekar gebonden. Deze reeks winstpartijen brengen de Blauwkes op een heel verdienstelijke 4e plek in de 4e Divisie B. Tussendoor wonnen de mannen in het bekertoernooi ook nog van DWP uit Sintjohannesga. In de volgende ronde hiervan treffen de mannen van Willem Brouwer zondag 5e klasser vv Blauwhuis. Deze thuiswedstrijd wordt gespeeld op woensdag 23 november.

Matchwinner
Komende zaterdag krijgen de Blauwkes te maken met een bekende tegenstander. Flevo Boys uit Emmeloord, Flevoland, zijn net als Buitenpost de afgelopen seizoenen steevast uitgekomen in de 4e Divisie (voorheen Hoofdklasse). De laatste ontmoeting tussen beiden was op 2e Paasdag van dit jaar. Op een zonovergoten Sportpark De Swadde was Mike Visser toen de matchwinner voor Buitenpost: 1-0.

Onderin de middenmoot
De voetballers uit de Noordoostpolder bevinden zich momenteel onderin de middenmoot; zij staan op de 12e stek. Afgelopen zaterdag wisten de mannen van trainer Arjen Postma voor het eerst sinds 10 september weer eens de winst te pakken; thuis tegen AZSV uit Aalten werd er met 1-0 gewonnen dankzij een door Timon Rorije benutte penalty.

Passend vervolg
Kan VV Buitenpost de succesvolle oktobermaand een passend vervolg geven op de 1e zaterdag van november? Zaterdagmiddag rond de klok van half 5 weten we het. Aftrap op Sportpark De Swadde is zaterdag om 14.3 uur. Forza Blauwkes!