Voorbeschouwing Buitenpost – Flevo Boys op paasmaandag

Het zijn Engelse weken voor VV Buitenpost, op 2e paasdag speelt de 1e selectie alweer haar achtste competitiewedstrijd in 30 dagen in de Hoofdklasse B. Twee dagen na de uitwedstrijd tegen NSC Nijkerk. Dit overvolle programma eist ook zijn tol, trainer Willem Brouwer heeft de afgelopen weken door blessures en schorsingen vaak noodgedwongen  zijn opstellingen om moet gooien. Tegenstander op deze paasmaandag is Flevo Boys  uit Emmeloord.

Solide tegenstander
De tegenstander, haar thuiswedstrijden spelend op sportpark Ervenbos, draait een prima seizoen onder leiding van trainer Arjen Postma. Het is terug te vinden in de middenmoot van de Hoofdklasse B. Daarnaast valt het scorend vermogen van de ploeg uit de Noordoostpolder op, na de top 4 (SC Genemuiden, RKAV Volendam, Urk & Eemdijk) is het samen met Swift de meest scorende ploeg van de Hoofdklasse B. Een groot deel van deze treffers komen op het conto van spits Yume Ramos, hij was in competitieverband al 16 maal trefzeker.

Revanche
Het vlaggenschip van Buitenpost zal uit zijn op revanche, eerder dit seizoen werd er in Emmeloord namelijk op een zure manier verloren. De mannen van Willem Brouwer speelden een prima 2e helft en leken een punt mee te nemen uit Flevoland totdat vlak voor het einde de eerdergenoemde Ramos anders besliste, 2-1.

De thuisploeg gaat een pittige middag tegemoet maar hoopt met de steun van het altijd fanatieke thuispubliek de 3 punten op sportpark de Swadde te houden. De aftrap op deze paasmaandag is 14.30 uur.
Forza Blauwkes!