Voorbeschouwing Buitenpost – Flevo Boys

Voor de Blauwkes is het zaterdag ‘do-or-die’ op het eigen sportpark De Swadde. Directe concurrent Flevo Boys komt op bezoek. De bezoekers uit Emmeloord bezetten momenteel nog een ‘veilige’ 12e plaats met 13 punten uit 15 wedstrijden. De Blauwkes hebben op dit moment 5 punten. Een ultieme gelegenheid om het gat met rechtstreekse handhaving dus een klein beetje te dichten.

Goedmaken
Buitenpost weet vanuit het afgelopen duel tegen NSC in ieder geval vertrouwen te halen uit de vele gecreëerde kansen in die wedstrijd. Nu moeten ze nog benut worden en moet het kwartje een keer de goede kant op vallen. Daarnaast is er nog wat goed te maken ten opzichte van de nederlaag in Emmeloord (4-0).

Belangen
Echter ook Flevo Boys heeft het dit jaar niet makkelijk. De laatste wedstrijd tegen ACV werd met 4-2 verloren. Wel heerst daar het gevoel ook veel punten onnodig te hebben gemorst. Al met al zal het dus een spannend duel worden met de vele belangen die op het spel staan. Kunnen de Blauwkes zorgen voor de aansluiting?!