Voorbeschouwing Buitenpost – Genemuiden

De maand oktober is vooralsnog niet de maand van het vlaggenschip van VV Buitenpost. De 3 tot nu toe gespeelde wedstrijden eindigden voor de Blauwkes helaas in een verliespartij. Tegen respectievelijk Urk en RKAV Volendam waren de blauwhemden zeker niet kansloos, maar moest men bij het laatste fluitsignaal de punten toch aan de tegenstander laten. Vooral de nederlaag In Emmeloord tegen Flevo Boys was een zure; na een goede 2e helft kreeg Buitenpost vlak voor tijd het deksel hard op de neus: 2-1.

Nu is er een nieuwe kans op punten. Op de laatste zaterdag van oktober is SC Genemuiden de tegenstander. Op voorhand is dit absoluut geen gemakkelijke opgave, de voetballers uit de tapijtstad zijn immers de trotse koploper van de Hoofdklasse B.

Oude bekende
Wie het amateurvoetbal de laatste jaren heeft gevolgd, weet dat Buitenpost vandaag een oude bekende treft. Hoofdtrainer bij onze gasten uit Genemuiden is namelijk René van der Weij. De 38-jarige oefenmeester was meerdere jaren actief op sportpark de Swadde. Zijn tijd als Blauwke was uiterst succesvol met het kampioenschap in de 1e klasse en handhaving in de Hoofdklasse een jaar later.

Productief
De ploeg van trainer Van der Weij is tot dusver de meest scorende ploeg van de competitie. In de eerste 8 competitiewedstrijden scoorde de ploeg uit de kop van Overijssel maar liefst 23 keer. De Buitenposter defensie is dus gewaarschuwd!

Favoriet
Waar de thuisploeg de laatste 3 wedstrijden verloor, wonnen onze gasten deze juist. Tel daarbij hun status als koploper op en de favoriet voor deze wedstrijd is snel aangewezen. Buitenpost mag de borst natmaken, maar heeft deze competitie al eerder laten zien voor niemand bang te zijn. Dit is een mooie opmaat voor een fantastische voetbalmiddag op de Swadde. Forza Blauwkes!