Voorbeschouwing Buitenpost – Genemuiden

De Blauwkes spelen zaterdag een absoluut sleutelduel in de Hoofdklasse B. De nummer 11, SC Genemuiden, komt namelijk op bezoek op het sportpark De Swadde. Het verschil tussen beide ploegen is geslonken tot 2 punten, waarbij Buitenpost twee duels minder heeft gespeeld. Oftewel een grote kans voor de Blauwhemden om een stap te zetten richting de veilige haven.

Doordrukken
Buitenpost bewees zichzelf afgelopen week een grote dienst door uit met 0-1 te winnen bij Flevo Boys. Met een groot aantal geblesseerde jongens mag dit met recht een prima teamprestatie genoemd worden. De mannen van trainer Van der Weij willen nu doordrukken. Het goede gevoel en met zijn allen gaan voor lijfsbehoud.

Onderste regionen
SC Genemuiden kent een moeilijk seizoen gezien de kwaliteiten die het in de selectie waarborgt. Daar waar Genemuiden normaal gesproken mee doet om de bovenste plekken, vindt het zich nu terug in de onderste regionen van de Hoofdklasse B. Afgelopen week verloor het in de derby tegen Staphorst, waardoor ook de groenwitten zullen smachten naar een goed resultaat.

Publiek erachter
Alle ingrediƫnten zijn dus aanwezig voor een spektakelstuk. Laten we met zijn allen gaan voor een goed resultaat. Het publiek erachter en op naar de 3 punten in eigen huis! Forza Blauwkes!