Voorbeschouwing Buitenpost – Gorecht

Zaterdag is het weer matchday en er staat voor onze Blauwkes weer een mooi affiche op het programma. De nummer 3, Gorecht, komt op bezoek. Een uitstekende tegenstander.

Lovende woorden
Voor Buitenpost kan het dit seizoen niet op: het staat na de winstpartij vorige week tegen Oranje Nassau  maar liefst 7 punten los op naaste concurrent Drachtster Boys. Een geweldige prestatie, gezien de Blauwkes nog maar één keer verloren hebben dit seizoen. De kranten schrijven wekelijks lovende woorden over de formatie van trainer Van der Weij. Na het gelijke spel van Drachtster Boys afgelopen week, tankt dit natuurlijk een hoop vertrouwen.

Snelle jongens
Toch moet het tegen de zwart-witte formatie uit Haren nog wel ‘even’ worden gedaan. Onze Blauwkes weten namelijk heus wel dat dit een lastig te bestrijden ploeg is. Met snelle jongens voorop en vanuit de counter spelend heeft Gorecht nog maar vier keer verloren dit seizoen. Het scoorde maar liefst 42 keer, maar kreeg daarentegen ook 35 doelpunten tegen. Het geeft de kracht van de uitspelende ploeg duidelijk weer.

Flitsende combinaties
De uitwedstrijd werd overtuigend met 1-4 gewonnen door Buitenpost. Dankzij flitsende combinaties en een rode kaart in de tweede helft, werd de defensie van Gorecht uiteindelijk stuk gespeeld. Iets wat Buitenpost het hele seizoen al met enige regelmaat laat zien.

Kunnen onze Blauwkes ook deze week weer overtuigen? Help de mannen naar de overwinning en breng ze weer een stap dichterbij het kampioenschap!