Voorbeschouwing Buitenpost – Gorecht

Voor Buitenpost staat zaterdag weer een belangrijk duel op het programma. De tegenstander op sportpark de Swadde is VV Gorecht, uit Haren. Dit is voor de Blauwkes een relatief onbekende tegenstander. Feit is dat de promovendus het meer dan prima doet dit seizoen.

Resultaat
De ploeg uit Haren staat met 15 punten uit 9 wedstrijden op een prima derde plaats. Buitenpost moet vooralsnog genoegen nemen met een zesde plaats, weliswaar met slechts een puntje minder.
Zoals trainer Van der Weij dit seizoen wel vaker heeft gezegd is het erop of eronder voor de mannen in het blauw. Bij winst vindt men de aansluiting bij de top en dat is waar de jonge ploeg zo naar smacht. Week in week uit zijn er complimenten voor het aanvallende en frisse spel wat Buitenpost op de mat weet te leggen, maar het draait uiteindelijk om het resultaat. Dat beseft Van der Weij maar al te goed: “Geen excuusjes meer, we moeten onze voeten laten spreken.” Vorige week wist Buitenpost te winnen van Leeuwarder Zwaluwen en heeft hiermee weer het nodige vertrouwen getankt.

Omschakeling
VV Gorecht laat met een doelsaldo van +10 in ieder geval zien te kunnen scoren. De laatste uitslagen van de Harenaars waren tweemaal gelijkspel, tegen respectievelijk BCV en Winsum. Vooral de omschakeling van deze ploeg wordt geroemd door de trainers. Aan Buitenpost de taak om dit gevaar te neutraliseren en van de eigen kracht uit te gaan. Met een flinke dosis strijd en passie hoeven de Blauwkes voor niemand bang te zijn.

Schreeuw de Blauwkes dan ook naar de drie punten!

P.s. Dit keer gratis entree! Wel zijn er loten te koop.