Voorbeschouwing

Na de gewonnen derby van vorige week staat Buitenpost op een prima 8e plaats in de 4e divisie D. Ondertussen wacht de ploeg van Kevin Waalderbos nog op de eerste thuisoverwinning van de competitie. Heino komt zaterdag 11 november op bezoek, dat 14e staat op de ranglijst.

In Oostwold won Buitenpost vorige week overtuigend van Pelikaan S. In de eerste helft kopte Bernd Douma een corner van Willem de Boer prachtig binnen. Ook Sam Wormmeester scoorde, weer na een pass van Willem de Boer. Een smetje op de overwinning in de Gronings-Friese derby was het geblesseerd uitvallen van Wim de Vries, die aan een ijzersterk seizoen bezig is.

Heino incasseerde vorige week een vervelende nederlaag tegen subtopper AZSV. Op een zwaar veld in Aalten viel de beslissing uit een hoekschop, die uiteindelijk de lijn passeerde via een speler van Heino. AZSV won met 1-0.

Historisch hoog niveau
Vorig seizoen debuteerde Heino – van origine een zondagsclub – in de 4e divisie. Na een knotsgekke nacompetitie promoveerde de dorpsclub vrij onverwacht. Nog nooit eerder speelde Heino op dit niveau. Buitenpost speelt inmiddels voor het zesde seizoen op rij in de vierde divisie. Ook wij hadden daarvoor nog nooit op dit niveau gespeeld.

Feest
Direct na de wedstrijd – balsponsor is Dranghekdoek – is er optreden van zanger Douwe in de kantine. Ook is er een Rad van Fortuin. Hopelijk is ook de uitslag van Buitenpost – Heino reden voor een feestje!

Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1